Asiakasymmärrys ja markkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3203
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.07.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 12.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 30 - 100
- Koulutus
- AVO Avoin ammattikorkeakoulu
- Opettajat
- Sari Auranen
- Veera Nguyen
- Ryhmät
-
NONSTOPNONSTOP -toteutus
-
CAMPUSONLINECAMPUSONLINE
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
-
INSTRUCTEDOhjattu virtuaalitoteutus
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Opintojakso on non-stop virtuaalikurssi. Se tarkoittaa sitä, että opintojakso suoritetaan täysin verkossa ja sen opiskelun ja suorittamisen voi aloittaa haluamanaan ajankohtana. Opintojakson sisältö on suunniteltu opiskeltavaksi kahdeksan viikon aikana, voit kuitenkin tehdä opintojakson nopeammin tai käyttää siihen enemmän aikaa.
Kaikkien tehtävien tulee olla tehtynä ja palautettuna viimeistään 12.12.2025
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Moodlen oppimateriaalit
Yrityksen asiakasmarkkinointi / Bergström & Leppänen, 2021. Painettu tai e-kirja.
Lisäksi lisämateriaalia Moodlessa halukkaille.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso on non-stop virtuaalikurssi. Se tarkoittaa sitä, että opintojakso suoritetaan täysin verkossa ja sen opiskelun ja suorittamisen voi aloittaa haluamanaan ajankohtana. Opintojakson sisältö on suunniteltu opiskeltavaksi kahdeksan viikon aikana, voit kuitenkin tehdä opintojakson nopeammin tai käyttää siihen enemmän aikaa.
Moodleen on merkitty tehtävän 1 ja 2 kohdalle palautuspäivämäärä, joka on suosituspäivämäärä. Voit siis itse suunnitella opiskeluaikataulusi, mutta muistathan jättää riittävästi aikaa molemmille tehtäville ja myös tentille (kurssin lopuksi). Viimeistään kaikkien suoritusten tulee olla palautettuna 12.12.2025.
Tehtävät voi suorittaa paritehtävinä. Moodlessa olevan keskustelualueen avulla voit etsiä paria oppimistehtävien työstämiseen. Jos valitset parityöskentelyn, saman parin kanssa tehdään molemmat tehtävät eli 1 ja 2.
Opintojaksolla tarjotaan vapaaehtoisia verkkotapaamisia Zoomissa kerran kuukaudessa.
Ensimmäinen on aloitusinfo ja muut ovat ohjaustapaamisia. Voit hypätä mukaan kysymään kysymyksiä opintojakson tehtäviin ja aiheisiin liittyen, saamaan välipalautetta tehtävistä tai vaan tervehtimään muita opiskelijoita. Ohjaussessioihin osallistuminen on vapaaehtoista.
Linkki verkkotapaamisiin löytyy Moodlesta Tervetuloa - välilehdeltä ja Orientoituminen -välilehdeltä
Verkkotapaamiset syyslukukaudella 2025:
- to 28.8.2025 Aloitusinfo klo 17.00 - 18.00
- to 25.9.2025 klo 17.00-17.30,
- to 30.10.2025 klo 17.00-17.30
- to 27.11.2025 klo 17.00-17.3
Voit seurata omaa edistymistäsi oppimateriaalien opiskelussa klikkaamalla Merkitse tehdyksi -painiketta ko. materiaalin kohdalla sen jälkeen, kun olet materiaalin opiskellut. Tämän jälkeen näet sen vihreänä (Tehty) ja myös Moodlen vasemmasta laidasta voit seurata edistymistäsi.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Osaamisen näyttö eli aiemmin hankitun osaamisen näyttö.
Lue lisää tästä mahdollisuudesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/ura-ja-osaaminen/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Oppimistehtävät
Oppimistehtävä 1: Segmentointi, asiakaspersoona ja ostopolku / 30 pistettä
Oppimistehtävät 2: Markkinointimix / 40 pistettä
Tentti (markkinoinnin käsitteet): / 30 pistettä.
Max pisteet yhteensä 100 pistettä
Lopullinen arvosana määräytyy kertyneiden pisteiden perusteella. Arviointitaulukko löytyy kurssin Moodlesta
Arviointitavat
Oppimistehtävä 1: Segmentointi, asiakaspersoona ja ostopolku / 30 pistettä
Oppimistehtävät 2: Markkinointimix / 40 pistettä
Tentti (markkinoinnin käsitteet): / 30 pistettä.
Max pisteet yhteensä 100 pistettä
Lopullinen arvosana määräytyy kertyneiden pisteiden perusteella. Arviointitaulukko löytyy kurssin Moodlesta