Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3174

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
21.10.2024 - 01.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
30 - 100
Koulutus
AVO Avoin ammattikorkeakoulu
Opettajat
Maria Vickholm
Susanna Luoma
Ryhmät
NONSTOP
NONSTOP -toteutus
AVOINAMK
Avoimen AMK:n toteutus
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opintojakso on avoinna koko lukukauden.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Opintojakson kirjalähteet:
Bergström & Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi
Muut Moodlessa jaettavat materiaalit

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso toteutetaan non-stop-virtuaalimuodossa. Opiskelijat etenevät omaa tahtiaan online-oppimisympäristössä. Opintojakso on suunniteltu toteutettavaksi kahdeksan viikon aikana, mutta opiskelija voi edetä nopeampaa tai hitaampaa opintojen kanssa. Opintojakson tehtävien viimeinen palautuspäivä on lukukauden lopussa.

Oppimisalustalta löytyy tarvittava ohjeistus opintojakson suorittamiseen. Tukea opiskeluun saa opiskelijakollegoilta sekä opettajilta yhteisen kysymyspalstan kautta sekä säännöllisesti järjestettävillä tukitunneilla.

Työelämäyhteydet

Opintomateriaaleissa mukana runsaasti näkemyksiä kentältä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti järjestetään opintojakson lopuksi Moodlessa. Uusintatentti on myös Moodlessa.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.

Oppimistehtävät

Kaksi yksilö- tai parityönä toteutettavaa asiakaspersoona & markkinointimix-tutkimusta kohdeyritykselle.

Arviointitavat

Tentti ja opintojakson tehtävät. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.

Siirry alkuun