Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3172

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.01.2025 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Sonja Haaksluoto
Ryhmät
REB1HA1
Restonomi, monimuoto, 1. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
WORKSTUDY
Work&Study -toteutus
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Osallistuminen 1. kerran infotilaisuuteen, 2. kerran välitsekkiin ja 3. kerran näyttötilaisuuteen on edellytys tähän W&S-näyttömuotoiseen toteutukseen osallistumiseksi. Tapaamisajankohdat Haagan kampuksella ovat:

ma 10.2. klo 8-10.45
ma 10.3. klo 8-10.45
ti 8.4. klo 8.45

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

- Opettajan luentomateriaalit videona ja pdf-tiedostoina.
- Yrityksen asiakasmarkkinointi (Bergström & Leppänen 2015 tai uudempi), saatavilla Haaga-Helian kirjastosta painettuna ja e-kirjana.
- Suositeltava tukiteos on Consumer Behavior (Solomon 2015 tai uudempi), saatavilla Haaga-Helian kirjastosta painettuna ja e-kirjana.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu erityisesti restonomitutkinnon Work&Study -opiskelijoille, toteutus on näyttömuotoinen.

Itsenäinen opiskelu ja opitun soveltaminen omalle työpaikalle/kohdeyritykseen.

Työelämäyhteydet

Hospitality-alaan liittyvät esimerkit, tehtävissä sovelletaan opittua valittuihin kohdeyrityksiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Opinnoissa hyödynnetään kansainvälisiä esimerkkejä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

- suoraan näyttöön meneminen ilman W&S-opinnollistamista omalle työpaikalle
- päivätoteutukset opintojaksosta
- monimuotototeutukset opintojaksosta
- virtuaalitoteutukset opintojaksosta

Oppimistehtävät

Näyttötehtävä 1: Markkinoinnin käsitteet. 0-30 p. Kirjallinen vastaus yksilötehtävänä.

Näyttötehtävä 2a: Asiakasymmärrys ja markkinoinnin kilpailukeinot (Markkinointimix 7 P). 0-40 p. Opiskelijan valitsema kohde (yritys/tuote/palvelu) peilattuna markkinoinnin kilpailukeinoihin. Videoksi tehty Power Point -esitys yksilö- tai paritehtävänä.

Näyttötehtävä 2b: Toteutuksen opiskelijat jaetaan pienryhmiin, jotka osoittavat oppimansa 8.4. näyttötilaisuuden teemakeskustelussa. Arvioidaan yksilösuorituksena. 0-30 p.

Hyväksyttyyn läpäisyyn liittyy myös itsearviointi opintojakson lopussa. Se ei vaikuta arvosanaan.

Siirry alkuun