Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3166
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.08.2024 - 16.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 11.10.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Riitta Räisänen
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
RE1HA1Restonomi, päivä, 1. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kontaktitunnit Haagan kampuksella 21.8. - 9.10. maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 8.00 - 10.45.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Kirja Yrityksen asiakasmarkkinointi (Bergström & Leppänen 2015 tai uudempi)
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Työelämäyhteydet
Hospitality-alan vieraat, lisäksi tehtävissä sovelletaan opittua valittuihin kohdeyrityksiin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei aikaan ja paikkaan sidottua tenttiä.
Kansainvälisyys
Opinnoissa hyödynnetään kansainvälisiä esimerkkejä.
Oppimistehtävät
1. Käsite- ja termitentti, yksilötehtävä
2. Käytäntöön soveltava ryhmätyö asiakasymmärryksestä ja markkinoinnin kilpailukeinoista
3. Tehtävä kestävän kehityksen ja kulttuurien merkityksestä markkinointiin liittyen