Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3162
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 02.05.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 61 - 100
- Koulutus
- LIIKO Liikunnanohjaaja
- Opettajat
- Veera Nguyen
- Kari Hautakoski
- Ryhmät
-
NONSTOPNONSTOP -toteutus
-
AVOINAMKAvoimen AMK:n toteutus
-
LI1PA1_AVOAVO Liikunnanohjaajan polkuopinnot, Helsinki (0-taso)
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
-
INSTRUCTEDOhjattu virtuaalitoteutus
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Ennakkoon ilmoitetuilla lähijkaksoilla ajalla 13.01.-16.05.2025.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A.: Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Moodlen oppimismateriaali.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso toteutetaan ajalla 13.01.-16.05.2025 virtuaalitoteutuksena.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla toteutetaan kaksi yksilö-tai paritehtävää.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti toteutetaan verkkotenttinä.
Oppimistehtävät
1) Asiakasymmärryksen kerääminen ja asiakaspersoonan muodostaminen
2) Markkinoinnin kilpailukeinojen analysointi
Arviointitavat
T1: 30%
T2: 40%
Tentti: 30%