Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3162

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 02.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
61 - 100
Koulutus
LIIKO Liikunnanohjaaja
Opettajat
Veera Nguyen
Kari Hautakoski
Ryhmät
NONSTOP
NONSTOP -toteutus
AVOINAMK
Avoimen AMK:n toteutus
LI1PA1_AVO
AVO Liikunnanohjaajan polkuopinnot, Helsinki (0-taso)
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Ennakkoon ilmoitetuilla lähijkaksoilla ajalla 13.01.-16.05.2025.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A.: Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Moodlen oppimismateriaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso toteutetaan ajalla 13.01.-16.05.2025 virtuaalitoteutuksena.

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla toteutetaan kaksi yksilö-tai paritehtävää.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti toteutetaan verkkotenttinä.

Oppimistehtävät

1) Asiakasymmärryksen kerääminen ja asiakaspersoonan muodostaminen
2) Markkinoinnin kilpailukeinojen analysointi

Arviointitavat

T1: 30%
T2: 40%
Tentti: 30%

Siirry alkuun