Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3159

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Tampere
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LIIKO Liikunnanohjaaja
Opettajat
Erkki Häkkilä
Ryhmät
LI1TAA
Liikunnanohjaaja, monimuoto, 1.lukukausi, Tampere
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Opintojakson tenttikirja on Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos 2015 tai uudempi). Tenttialue käsittää kirjan luvut 1., 3., 4., 5. ja 6. (5.5 Myyntityö -luvusta ei ole tenttikysymyksiä).

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Totetus Tampereella Varalan sivupisteessä syyslukukauden 2024 viiden lähijakson ja etäjaksojen aikana. Toteutuksessa hyödynnetään tiimityöskentelyä. Opiskelijatiimien työskentelyssä käytetään Teams-ympäristöä ja moodlea. Etäjaksojen tapaamiset Teamsin kautta. Opintojakso toteutetaan kolmen opintojakson integroituna kokonaisuutena, jossa opiskelijatiimi osallistuu valitsemansa sidosryhmän tapahtuman tuottamiseen.
Kokonaisuuteen integroidut opintojaksot ovat: Tapahtumajärjestäminen, 5op, Tiimitoiminta ja projektiosaaminen, 5op sekä Asiakasymmärrys ja markkinointi 5op.

Työelämäyhteydet

Integroidun opintokokonaisuuden aikana opiskelijatiimit hankkivat tapahtumakumppanin, jonka tapahtumaan he pestautuvat vapaaehtoisiksi tapahtuman järjestäjiksi. Kumppani voi olla urheiluseura, lajiliitto, yhdistys, alan yritys, julkinen yhteisö tai muu liikunnan ja urheilun tapahtumanjärjestäjä. Tapahtumakumppanin asiakasryhmää käytetään kohderyhmänä opintojakson asiakasymmärykseen liittyvässä tehtävässä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Markkinoinnin tentti, ajankohta sovitaan opintokokonaisuuden alkaessa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Ahot Haaga-Helian näyttömoodlessa Asiakasymmärrys ja Markkinointi

Oppimistehtävät

Tentti, asiakasymmärys -tehtävä sekä markkinoinnin tehtävä.

Arviointitavat

Opintojakso arvioidaan numeerisesti 1-5.

Lisätietoja:
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Siirry alkuun