Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3143

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.08.2024 - 18.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.10.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Kari Hautakoski
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
TR1PA3
Tradenomi liiketalous, 1. lukukausi, Pasila, ryhmä 3
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Aikataulu löytyy Moodlesta. Opintojakso vaatii ryhmätyöskentelyä. Moodle-tentti on kurssin viimeisellä viikolla.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Opintojakson kirjalähteet:

Bergström & Leppänen, 2021, Yrityksen asiakasmarkkinointi

Armstrong – Kotler: Marketing: an introduction, International edition, 2015 tai uudempi painos. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.

Muut Moodlessa jaettavat materiaalit

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Vuorovaikutteiset luennot, pienryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä kontaktitapaamisilla. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta ja vertaispalautetta muilta opiskelijoilta.

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla käytetään yrityksesimerkkejä ja oppimistehtävät linkitetään yrityselämään.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson lopussa Moodle-tentti, joka pohjautuu oppikirjaan ja kurssimateriaaliin. Moodle-tentti on kurssin viimeisellä viikolla. Uusintatentti on Examissa.

Kansainvälisyys

Kurssi käydään suomeksi, mutta materiaalia on myös englanniksi. Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä. Kaikki luennot käydään suomeksi, samoin tehtävät ja tentti tehdään suomeksi.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT sovittava opettajan kanssa opintojakson alussa.

Oppimistehtävät

Yksi ryhmätyönä toteutettava kilpailukeinoanalyysi kohdeyritykselle.

Arviointitavat

Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta. Kurssi arvoidaan asteikolla 1-5.

Siirry alkuun