Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3088

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 22.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.03.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Mia-Maria Salmi
Ryhmät
TR1PA1
Tradenomi liiketalous, 1. lukukausi, Pasila, ryhmä 1
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Aikataulu vahvistetaan opintojakson alussa
kts. lukujärjestys

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähitapaamiset: luennot, tiimityöskentely ja ohjaus
Itsenäinen tiimityöskentely

Työelämäyhteydet

Oppimistehtävät tehdään soveltaen valittuun kohdeyritykseen.
Mahdolliset vierailijat

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Käsitetentti, sisältää monivalintakysymyksiä
Yksilösuoritteinen, suoritetaan opintojakson lopuksi

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinoinnista.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT
Näyttö

Oppimistehtävät

Opintojaksolla on kaksi tiimitehtävää

1 Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus

T2 Markkinointimixin soveltaminen kohdeyritykseen

Itsenäinen suoritus: tentti

Arviointitavat

Opintojaksoon liittyy kaksi oppimistehtävää ja tentti. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti:

90 – 100 5
80 – 89 4
70 – 79 3
60 – 69 2
50 – 59 1
alle 50 pistettä hylätty

Oppimistehtävät 1 ja 2 tehdään tiimeissä ja niiden painoarvot ovat seuraavat

T1 Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus 0–30 pistettä
T2 Markkinointimixin soveltaminen kohdeyritykseen 0-40 pistettä

Opintojakson tentti, 0-30 pistettä

Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää molempien oppimistehtävien ja
tentin suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön.

Tiimi saa yhteisen arvosanan oppimistehtävävistä 1 ja 2.
Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.

Siirry alkuun