Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3058

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.01.2023 - 13.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.01.2023 - 19.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Sonja Haaksluoto
Ryhmät
BLENDED
Monimuotototeutus
AVO22KMODULE
MODULE-hankkeen opiskelijat
AVO23KMODULE
AVO - Module-hanke kevät
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kontaktitunnit: ma 23.1. klo 11-13.45; ma 13.2. klo 11-13.45; ma 6.3. klo 11-13.45; ti 28.3. klo 8-10.45 sekä ti 18.4. klo 8-10.45.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Yrityksen asiakasmarkkinointi (Bergström & Leppänen 2015 tai uudempi)

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Itsenäinen opiskelu kontaktikertojen välillä. Viisi kontaktikertaa tammi-huhtikuun 2023 aikana, tällöin viedään opittua käytäntöön keskustellen ja harjoituksilla.

Työelämäyhteydet

Hospitality-alan vieraat, lisäksi tehtävissä sovelletaan opittua valittuihin kohdeyrityksiin.

Kansainvälisyys

Opinnoissa hyödynnetään kansainvälisiä esimerkkejä.

Oppimistehtävät

1. Käsite- ja termitentti, yksilötehtävä
2. Käytäntöön soveltava ryhmätyö asiakasymmärryksestä ja markkinoinnin kilpailukeinoista
3. Tehtävä kestävän kehityksen ja kulttuurien merkityksestä markkinointiin liittyen

Go back to top of page