Asiakasymmärrys ja markkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3058
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.01.2023 - 13.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2023 - 19.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Sonja Haaksluoto
- Ryhmät
-
REB1HA1Restonomi, monimuoto, 1. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
AVO22KMODULEMODULE-hankkeen opiskelijat
-
AVO23KMODULEAVO - Module-hanke kevät
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kontaktitunnit: ma 23.1. klo 11-13.45; ma 13.2. klo 11-13.45; ma 6.3. klo 11-13.45; ti 28.3. klo 8-10.45 sekä ti 18.4. klo 8-10.45.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot:
CONTACT / CONTACT BLENDED
ONLINE / ONLINE BLENDED
VIRTUAL / VIRTUAL INSTRUCTED / VIRTUAL NONSTOP
DEMO
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat"
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ. Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Voit suorittaa opintojakson opinnollistamalla vaikka opintojaksosta ei olisi WORKSTUDY -toteutuksia. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta Haaga-Helian verkkosivulla: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Yrityksen asiakasmarkkinointi (Bergström & Leppänen 2015 tai uudempi)
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Itsenäinen opiskelu kontaktikertojen välillä. Viisi kontaktikertaa tammi-huhtikuun 2023 aikana, tällöin viedään opittua käytäntöön keskustellen ja harjoituksilla.
Työelämäyhteydet
Hospitality-alan vieraat, lisäksi tehtävissä sovelletaan opittua valittuihin kohdeyrityksiin.
Kansainvälisyys
Opinnoissa hyödynnetään kansainvälisiä esimerkkejä.
Oppimistehtävät
1. Käsite- ja termitentti, yksilötehtävä
2. Käytäntöön soveltava ryhmätyö asiakasymmärryksestä ja markkinoinnin kilpailukeinoista
3. Tehtävä kestävän kehityksen ja kulttuurien merkityksestä markkinointiin liittyen