Markkinoinnin ja viestinnän tutkimus (5op)

Toteutuksen tunnus: MAR001AS3A-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.10.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Kari Hautakoski
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
TR5PCMAR1
Tradenomi liiketalous, 5. lukukausi, Porvoo, markkinointi
Opintojakso
MAR001AS3A

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia kuvaus markkinoinnin tai viestinnän tutkimuksesta, joka pitää sisällään seuraavat asiat; tutkimuksen kytkeytyminen markkinoinnin päätöksentekoon, tutkimusprosessin kulku, tutkimusongelmien muotoilu, kyselylomakkeen laatiminen, tiedonkerumenetelmän valinta, tuloste analysointi, tulosten tulkinta, johtopäätökset ja kehittämisehdotukset sekä tulosten raportointi.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Markkinoinnin ja viestinnän tutkimukset ovat tärkeitä apuvälineitä yritystoiminnaissa tehtävien päätöksien tueksi. Opintojaksolla opit hyödyntämään markkinointitutkimuksia markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa. Tunnistat tutkimuksen eri vaiheet, opit analysoimaan tuloksia sekä hyödyntämään niitä päätöksenteossa. Opintojakso tukee opinnäytetyössä tarvittavaa mentelmäosaamista.

Oppimateriaalit

Burns, A. C., Bush, R. F. 2010. Marketing Research. 6th ed. Upper Saddle River, NJ. Pearson Education.
Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.
Mäntyneva, M., Heinonen, P., Wrange K. 2008. Markkinointitutkimus. WSOY. Helsinki.
Muu opintojaksolla sovittu materiaali.

Siirry alkuun