Markkinoinnin ja viestinnän tutkimus (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR001AS3A-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.06.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.10.2024 - 13.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Porvoon toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Kari Hautakoski
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- MAR001AS3A
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia kuvaus markkinoinnin tai viestinnän tutkimuksesta, joka pitää sisällään seuraavat asiat; tutkimuksen kytkeytyminen markkinoinnin päätöksentekoon, tutkimusprosessin kulku, tutkimusongelmien muotoilu, kyselylomakkeen laatiminen, tiedonkerumenetelmän valinta, tuloste analysointi, tulosten tulkinta, johtopäätökset ja kehittämisehdotukset sekä tulosten raportointi.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Markkinoinnin ja viestinnän tutkimukset ovat tärkeitä apuvälineitä yritystoiminnaissa tehtävien päätöksien tueksi. Opintojaksolla opit hyödyntämään markkinointitutkimuksia markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa. Tunnistat tutkimuksen eri vaiheet, opit analysoimaan tuloksia sekä hyödyntämään niitä päätöksenteossa. Opintojakso tukee opinnäytetyössä tarvittavaa mentelmäosaamista.
Oppimateriaalit
Burns, A. C., Bush, R. F. 2010. Marketing Research. 6th ed. Upper Saddle River, NJ. Pearson Education.
Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.
Mäntyneva, M., Heinonen, P., Wrange K. 2008. Markkinointitutkimus. WSOY. Helsinki.
Muu opintojaksolla sovittu materiaali.