Strateginen brändin rakentaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: MAR001AS2A-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Minna Saukkonen
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
TR3HEMAR1
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
Opintojakso
MAR001AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Yksityiskohtainen aikataulu Moodlessa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, Blended, Online Blended näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänä on laatia valitulle yritykselle, tuotteelle tai palvelulle brändistrategia. Perustele valintasi tietoperustan avulla.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Tällä kurssilla opit brändäyksen perusteet ja ymmärrät brändin merkityksen liiketoiminnalle. Opit teorian ja esimerkkien kautta miten brändiä rakennetaan nykypäivän modernille kuluttajalle. Saat työkaluja brändistrategian suunnitteluun ja valmiuksia viedä strategiaa käytäntöön. Osaaminen luo tärkeän pohjan markkinoinnin syventäville opintojaksoille, joissa pääset soveltamaan brändäyksen menetelmiä asiakasarvon luomiseksi.

Oppimateriaalit

Suositeltava kirjallisuus:

Aaker, D. A. (2010).Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.

Keller, K. & Swaminathan. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.

Ruokolainen, P. (2020) Brändikirja. Kauppakamari.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähiopetustoteutus, jossa sovelletaan virtuaalista oppimista oppimistavoitteiden mukaisesti. Opintojaksolla osallistutaan lähiopetukseen.

Lähitapaamiset: luennot, luennoilla tehtävät tehtävät & ohjaus
Itsenäinen työskentely
Tiimityöskentely

Työelämäyhteydet

Projektityö ja tehtävät tehdään yrityksille ja organisaatioille. Vierailijaluennoitsijat työelämästä.
Englanniksi

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tässä toteutuksessa ei ole tenttiä. Arviointi perustuu projektityöhön ja tehtäviin.

Kansainvälisyys

Kansainvälinen näkökulma huomioidaan opetuksessa ja materiaaleissa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Osaamisen näyttö tai opinnollistaminen.
Sovitaan opettajan kanssa kahden viikon kuluessa opintojakson aloituksesta.

Oppimistehtävät

Yksilötehtävä
Brändin käsitteen määrittely

Projektityö ryhmässä
Yrityscase: Brändistrategian kuvaus, analyysi, kehitysideat, esitys ja argumentointi

Arviointitavat

Yksilötyö
40%

Tiimityö
60%

Siirry alkuun