Strateginen brändin rakentaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR001AS2A-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Minna Saukkonen
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
TR3HEMAR1Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
- Opintojakso
- MAR001AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Yksityiskohtainen aikataulu Moodlessa.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, Blended, Online Blended näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänä on laatia valitulle yritykselle, tuotteelle tai palvelulle brändistrategia. Perustele valintasi tietoperustan avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Tällä kurssilla opit brändäyksen perusteet ja ymmärrät brändin merkityksen liiketoiminnalle. Opit teorian ja esimerkkien kautta miten brändiä rakennetaan nykypäivän modernille kuluttajalle. Saat työkaluja brändistrategian suunnitteluun ja valmiuksia viedä strategiaa käytäntöön. Osaaminen luo tärkeän pohjan markkinoinnin syventäville opintojaksoille, joissa pääset soveltamaan brändäyksen menetelmiä asiakasarvon luomiseksi.
Oppimateriaalit
Suositeltava kirjallisuus:
Aaker, D. A. (2010).Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.
Keller, K. & Swaminathan. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.
Ruokolainen, P. (2020) Brändikirja. Kauppakamari.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Lähiopetustoteutus, jossa sovelletaan virtuaalista oppimista oppimistavoitteiden mukaisesti. Opintojaksolla osallistutaan lähiopetukseen.
Lähitapaamiset: luennot, luennoilla tehtävät tehtävät & ohjaus
Itsenäinen työskentely
Tiimityöskentely
Työelämäyhteydet
Projektityö ja tehtävät tehdään yrityksille ja organisaatioille. Vierailijaluennoitsijat työelämästä.
Englanniksi
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tässä toteutuksessa ei ole tenttiä. Arviointi perustuu projektityöhön ja tehtäviin.
Kansainvälisyys
Kansainvälinen näkökulma huomioidaan opetuksessa ja materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Osaamisen näyttö tai opinnollistaminen.
Sovitaan opettajan kanssa kahden viikon kuluessa opintojakson aloituksesta.
Oppimistehtävät
Yksilötehtävä
Brändin käsitteen määrittely
Projektityö ryhmässä
Yrityscase: Brändistrategian kuvaus, analyysi, kehitysideat, esitys ja argumentointi
Arviointitavat
Yksilötyö
40%
Tiimityö
60%