Strateginen brändin rakentaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001AS2A-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 18.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.10.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 50
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Jenni Brisk
Ryhmät
TR3HECOM
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR001AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Viikottainen lähiopetus ja tämän lisäksi lukujärjestykseen varattu aikaa tiimille projektin edistämiseen.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, Blended, Online Blended näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänä on laatia valitulle yritykselle, tuotteelle tai palvelulle brändistrategia. Perustele valintasi tietoperustan avulla.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Tällä kurssilla opit brändäyksen perusteet ja ymmärrät brändin merkityksen liiketoiminnalle. Opit teorian ja esimerkkien kautta miten brändiä rakennetaan nykypäivän modernille kuluttajalle. Saat työkaluja brändistrategian suunnitteluun ja valmiuksia viedä strategiaa käytäntöön. Osaaminen luo tärkeän pohjan markkinoinnin syventäville opintojaksoille, joissa pääset soveltamaan brändäyksen menetelmiä asiakasarvon luomiseksi.

Oppimateriaalit

Aaker, D. A. (2010).Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.


Keller, K. & Swaminathan. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.

Ruokolainen, P. (2020) Brändikirja. Kauppakamari.


Opettajan jakama materiaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähiopetus.

HUOM: esitietovaatimuksena Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojakso tai vastaava osaaminen

Työelämäyhteydet

Timityön puitteissa tutustutaan Suomen markkinalla toimivaan brändiin ja mahdollisuuksien mukaan vieraillaan yrityksessä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälisyys

Kurssilla läpikäydään esimerkkejä kansainvälisistä brändeistä.

Oppimistehtävät

2 yksilötehtävää, 40 % arvosanasta.
Tiimityö, raportti ja esitys, 60 % arvosanasta.

Arvosanaan vaikuttaa aktiivinen läsnäolo tunneilla.

Arviointitavat

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:

Arviointikriteeri - arvosana 5

Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.

Arviointikriteeri - arvosana 3

Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä?prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.


Arviointikriteeri - arvosana 1

Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.

Siirry alkuun