Palveluyrityksen kulttuuri (3 op)

Toteutuksen tunnus: LEA8HA004-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2018 - 31.07.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2018 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
1 - 60
Koulutus
HOTEM Degree Programme in Hospitality, Tourism and Experience Management
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
MATKA Matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelma
RUOKAT Ruokatuotannon johtamisen koulutusohjelma
Opettajat
Kari Nurminen
Ryhmät
02HAAGAVV
02HAAGAVV Haagan vapaasti valittavat
Opintojakso
LEA8HA004

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakso on suoritetaan kirjapakettina tenttimällä valinnaiset teokset (ks. Oppimateriaalit). Jakso suoritetaan tenttimällä kolme teosta. Vaihtoehtoista suoritustapaa tai AHOT-menettelyä ei ei ole, kirjapaketissa tutustutaan tuoreisiin ajatuksiin tutkimuksesta ja käytännöistä.

Oppimateriaalit

Kolme teosta esim. seuraavista: 1. Tanskanen, R. ja Liiri, T. 2014. Esimies ja ryhmä tekevät tulosta. Menestyminen jatkuvassa muutoksessa. Työturvallisuuskeskus TTK. 2. Hofstede, G. 1993. Kulttuurit ja organisaatiot. Mielen ohjelmointi. WSOY. 3. Honkanen, H. 2005. Muutoksen agentit: muutoksen ohjaaminen ja johtaminen. Suomen psykologiliitto/Edita. 4. Piha, K. 2017. Konflikti päivässä: kulttuuri ratkaisee yrityksen kohtalon. Alma Talent. E-aineistona: http://ezproxy.haaga-helia.fi:2048/login?url=https://bisneskirjasto.almatalent.fi/teos/EAGBBXXTBBAED# 5. Schein, E. 2009. Yrityskulttuuri – selviytymisopas: tietoa ja luuloja kulttuurimuutoksesta. Laatukeskus. 6. Schein, E.H. 2009. The Corporate Culture Survival Guide –sense and nonsense about culture change. Jossey-Bass Inc., San Francisco. 7. Hofstede, G. 2010. Cultures and Organizations: Software of the Mind: intercultural coopertation and its importance for survival. McGraw-Hill. 8. Trompenaars, F. and Hampden-Turner C. 2012. Riding the waves of culture: understanding diversity in global business. Nicholas Brealey, London. 9. Spector, R. & Reeves, B. 2017. The Nordstrom way to customer experience excellence: creating a values-driven service culture. E-book. Available: https://www.ellibslibrary.com/haagahelia/9781119375357

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kirjallisuudessa perehdytään klassisiin näkemyksiin kulttuurin johtamisesta ja tämän päivän tuoreeseen tietoon.

Työelämäyhteydet

Kirjapaketin teokset perustuvat käytännön työelämän tutkimukseen ja siitä tehtyihin johtopäätöksiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kirjapaketin voi suorittaa yleisinä tenttipäivinä. Ilmoittaudu a) jaksolle MyNetissä b) Uusintatenttiin Mynetin kohdassa Uusintatentit – Haaga ko. ilmoittautumisaikoina. Ilmoita valitsemasi kirjat (3 teosta) uusintatenttilomakkeella kohdassa Tenttikirjat.

Kansainvälisyys

Kirjallisuus (oppimateriaalit) on osittain englanninkielistä ja käsittelee kansainvälistä yritystoimintaa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Ei ole, kirjapaketissa tutustutaan tuoreisiin ajatuksiin tutkimuksesta ja käytännöistä.

Arviointitavat

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 – 5 (arviointikriteerit). Kolmesta teoksesta on saatava kustakin hyväksyttävä vastaus.

Go back to top of page