HRM Projekti (5 op)

Toteutuksen tunnus: LEA4LS202-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.06.2020 - 28.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.08.2020 - 18.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
ASSI Johdon assistenttityön ja kielten koulutusohjelma
Opettajat
Olli Laintila
Ryhmät
LS6A
LS6A Sihkon 6. työkausi
LS6D
LS6D Sihkon 6. työkausi
LS6B
LS6B Sihkon 6. työkausi
Opintojakso
LEA4LS202

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Viikko:
35 Kick-off, oppimistavoitteet, tehtävät, työskentelytavat ja tiimien muodostaminen (Zoom)
36 Työpaja 1, Learning café HRM-teemoista (Zoom)
37 Kenttätyön aloittaminen (kohdeorganisaation/yrityksen etsiminen alkaa)
38 Työpaja 2, Ensimmäisen/ensimmäisten projektisuunnitelmien esitykset ja
ja niiden yhteiskehittäminen + tiimityö Tietojohtamisesta (Teams)
39 Työpaja 3, Projektisuunnitelmien esityksiä ja niiden yhteiskehittäminen + tiimityö Osaamisen johtamisesta (Teams)
40 Työpaja 4, tiimityö startup-yrityksen HRM:stä/yhdessä valitusta aiheesta (Zoom)
41 Itsenäistä työskentelyä
42 Tiimikonsultaatiot I (Teams)
43 Intensiiviviikko – ei opetusta
44 Tutkimusmenetelmistä (itsenäistä opiskelua Moodlessa)
45 Tiimikonsultaatiot II (Pasila/Teams)
46 Tiimikonsultaatiot III (Pasila/Teams)
47 Itsenäistä työskentelyä
48 Projektin tehtävien palautus Moodlen kautta
49 Loppuesitykset 1 (Pasila/Teams)
50 Loppuesitykset 2 (Pasila/Teams)

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Yhteistöllinen projektityöskentely ja raportointi yhteistyössä projektin sidosryhmien kanssa TAI
b. Oman HRM projektin toteuttaminen tai sellaiseen osallistuminen ja oppimisen reflektointi opintojakson kirjallisuuden ja osaamistavoitteiden mukaisesti TAI
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen) ja oppimisen reflektointi opintojakson kirjallisuuden ja osaamistavoitteiden mukaisesti

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Oppimateriaalit

• Bratton and Gold, 2007. Human Resource Management, Theory and Practice
• A Guide to the Project Management Body of Knowledge: Fourth Edition (PMBOK Guide). Project Management Institute. 2008
• Armstrong, M. 2014, 13th ed. (or older). Armstrong's handbook of human resource management practice / Michael Armstrong and Stephen
Taylor. London: Kogan Page.
• Boxall, P. & Purcell, J. 2011, 3rd ed. (or older). Strategy and human resource management. Basingstoke, Palgrave Macmillan
• Otala, L., 2008 WSOY. Osaamispääoman johtamisesta kilpailuetua.
• Projekti- ja HRM kirjallisuus, tapaamisia tukeva materiaali sekä muu ohjaajan ilmoittama ja jakama materiaali, esim. artikkelit Moodlessa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

• Lähiopetusta: mukaanlukien tiimitehtävään liittyvät lähiopetustapaamiset, vierailevat luennoitsijat, työpajat, konsultaatiot ja loppuesitykset
• Verkko-opetus: työpajat, tiimikonsultaatiot ja tehtävien esitykset (kts. Aikataulu)
• Itsenäinen opiskelu: tiimitehtävään liittyvä tiedon kerääminen, analysointi ja raportointi sekä lopullisen raportin ja esityksen valmistelu

Työelämäyhteydet

Kurssin tiimitehtävät liittyvät paikallisiin yrityksiin; HRM projekti pyritään toteuttamaan yritykselle/organisaatiolle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Kurssilla käsitellään kansainvälisen toimintaympäristön mukaisia HRM-käytäntöjä; opetusmateriaali on myös englanninkielistä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Vastaava Haaga-Helian tarjoama kurssi.

Oppimistehtävät

Tiimitehtävä: yritykselle/organisaatiolle toteutettava kehittämis- tai tutkimusprojekti
• 4-5 opiskelijan tiimit
• tutkimus- tai kehitystyö
• haastattelut, kyselyt ja tapaamiset
• projektin kohderyhmänä mikro, keskisuuri tai iso organisaatio/yritys
Tiimityön tuotokset: Edistymisen raportointi konsultaatioissa, loppuesitys (esitystapa vapaa) ja loppuraportti (~10-15 s., doc-muodossa)
Loppuraporting palautus Moodlen keskustelufoorumin kautta.

Arviointitavat

• Osallistumisaste opetus- ja tiimitapaamisiin vähintään ~70 %
• Tiimitehtävä 100 %
• Poissaolot voivat alentaa lopullista arvosanaa

Go back to top of page