Työntekijäkokemuksesta työnantajabrändiin (5 op)
Toteutuksen tunnus: LEA4HM004-3028
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 21.03.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.03.2025 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 60
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- Opettajat
- Margit Suurnäkki
- Ryhmät
-
MALEAFJohtajuus ja henkilöstövoimavarat, masterit, Pasila
-
EVENINGIltaopetus
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- LEA4HM004
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Online-luentojen aikataulu (tiistai-iltaisin klo 17:40-20:30 Zoomin välityksellä): 25.3., 1.4., 8.4., 15.4., 22.4., 29.4., 6.5., ja 13.5.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".
Intro
Oletko kiinnostunut tutustumaan työntekijäkokemuksen ja työnantajamielikuvan maailmaan? Ota seuraava askel henkilöstöjohtamisen polullasi! Työnantajamielikuvan ja sen perustana toimivan työntekijäkokemuksen avulla voidaan luoda positiivinen ja kestävän työympäristö, joka tukee yrityksen menestystä pitkällä aikavälillä. Tämä opintojakso tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden saada kattava ymmärrys siitä, miten EX- ja EB liittyvät yhteen.
Oppimateriaalit
Berg, O., Gustafsson, H. & Friedman, D. 2018. Digital workplace strategy & design: A step-by-step guide to an empowering employee experience. [Malmö]: Unicorn Titans AB.
Huhta, M. & Myllyntaus, V. 2021. Työnantajabrändi ja työntekijäkokemus: Rakenna vetovoimainen työpaikka, jota tavoittelemasi työntekijät rakastavat ja kilpailijasi kadehtivat. Alma Talent. Helsinki. E-kirja. (https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.292998)
Luukka, P. 2019. Yrityskulttuuri on kuningas: Mikä, miksi, miten? Helsinki: Alma Talent.
Morgan, J. & Goldsmith, M. 2017. The Employee Experience Advantage. John Wiley & Sons, Incorporated.
Mosley, R. & Schmidt, L. 2017. Employer branding. Hoboken, John Wiley & Sons, Inc. NJ.
Vuorinen, T. 2013. Strategiakirja: 20 työkalua. Talentum. Helsinki. (Employer branding osuus)
Lisäksi muut opettajan ilmoittama oppimateriaali (ilmoitetaan kurssin alussa).
Haaga-Helian kirjaston sivuilta löytyy myös runsaasti kirjoja, artikkeleita ja e-kirjoja esim. hauilla: Employer Brand, työnantajabrändi, employee experience ja työntekijäkokemus
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä opintojakson toteutus on online-toteutus, johon kuuluu kahdeksan online-tapaamista. Kukin kurssitapaaminen sisältää luento-osuuden sekä oppimistehtäviä pienryhmissä. Opettaja ilmoittaa Zoom-osallistumislinkin ennen opintojakson alkua.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on kansainvälisiä ja englanninkielisiä.
Oppimistehtävät
Oppimismenetelmiä tällä kurssilla ovat verkkotapaamiset, itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja verkkotehtävät