Työntekijäkokemuksesta työnantajabrändiin (5 op)

Toteutuksen tunnus: LEA4HM004-3023

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.06.2023 - 20.10.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.10.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus
Opettajat
Margit Suurnäkki
Ryhmät
MALEAF
Johtajuus ja henkilöstövoimavarat, masterit, Pasila
EVENING
Iltaopetus
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
LEA4HM004

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opinkojakson toteutus sijoittuu ajanjaksolle 23.10.-15.12.2023.

Ensimmäinen yhteinen virtuaalitapaaminen pidetään tiistaina 24.10.2023 klo 17:40-20:30. Opettaja ilmoittaa osallistumislinkin ennen kurssin alkua.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.


Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".

Intro

Oletko kiinnostunut tutustumaan työntekijäkokemuksen ja työnantajamielikuvan maailmaan? Ota seuraava askel henkilöstöjohtamisen polullasi! Työnantajamielikuvan ja sen perustana toimivan työntekijäkokemuksen avulla voidaan luoda positiivinen ja kestävän työympäristö, joka tukee yrityksen menestystä pitkällä aikavälillä. Tämä opintojakso tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden saada kattava ymmärrys siitä, miten EX- ja EB liittyvät yhteen.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit ilmoitetaan kurssin alussa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kurssi järjestetään ONLINE verkkototeutuksena ja viikottaiset kurssitapaamiset järjestetään virtuaalisesti.

Työelämäyhteydet

Opinnot ja tehtävät peilaavat yritysten ja organisaatioiden arkea. Opiskelijat soveltavat oppimaansa omissa organisaatioissaan.

Kansainvälisyys

Osa oppimateriaaleista on kansainvälisiä ja englanninkielisiä.

Oppimistehtävät

Oppimismenetelmiä tällä kurssilla ovat verkkotapaamiset, itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja verkkotehtävät.

Arviointitavat

Kurssin tavoitteena on antaa opiskelijalle kattava kuva työntekijäkokemukseen ja työnantajabrändiin liittyvistä asioista.

Kurssilla käsiteltäviä aiheita:
- Työnantajabrändi
- Työntekijäkokemus
- Omistautuminen
- Työmotivaatio
- Työn merkityksellisyys tietotyössä
- Työn imu ja työn tuunaaminen/muotoilu tietotyössä
- Myönteinen organisaatiokulttuuri
- Työhyvinvoinnin edistäminen
- Työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin mittaaminen

Arviointikriteerit

Arviointikriteeri - arvosana 1

Opiskelija tunnistaa työntekijäkokemukseen vaikuttavia eri tekijöitä ja osaa määritellä työntekijäkokemukseen liittyviä teoreettisia käsitteitä. Hän osaa määritellä joitakin lähestymistapoja työnantajabrändin kehittämiseksi sekä osaa selittää työyhteisön hyvinvointiin vaikuttavia asioita. Hän osaa selittää, miten myönteistä kulttuuria ja työn merkityksellisyyttä tuetaan organisaatiossa.

Arviointikriteeri - arvosana 3

Edellisten lisäksi hän soveltaa teoriakäsitteitä työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin kuvaamiseen ja analysointiin. Hän osaa arvioida usean eri muuttujan avulla, miten organisaation jäsenten työntekijäkokemusta tuetaan. Hän osaa perustellen suositella sopivia tapoja mitata työntekijäkokemusta. Hän pystyy soveltamaan opintojakson käsitteitä organisaation kehittämiseksi. Hän pystyy arvioimaan organisaation sisäisiä käytäntöjä.

Arviointikriteeri - arvosana 5

Edellisten lisäksi opiskelija osaa monitahoisesti arvioida työntekijäkokemusta ja työnantajabrändiä yhdistäviä tekijöitä. Hän osaa arvioida työntekijäkokemuksen mittaamisen tapoja. Hän osaa tehdä perustellun analyysin ja kehittämisehdotuksen organisaation työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin kehittämiseksi.

Go back to top of page