Työntekijäkokemuksesta työnantajabrändiin (5 op)
Toteutuksen tunnus: LEA4HM004-3023
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.06.2023 - 20.10.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.10.2023 - 15.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 60
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus
- Opettajat
- Margit Suurnäkki
- Ryhmät
-
MALEAFJohtajuus ja henkilöstövoimavarat, masterit, Pasila
-
EVENINGIltaopetus
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- LEA4HM004
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Opinkojakson toteutus sijoittuu ajanjaksolle 23.10.-15.12.2023.
Ensimmäinen yhteinen virtuaalitapaaminen pidetään tiistaina 24.10.2023 klo 17:40-20:30. Opettaja ilmoittaa osallistumislinkin ennen kurssin alkua.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".
Intro
Oletko kiinnostunut tutustumaan työntekijäkokemuksen ja työnantajamielikuvan maailmaan? Ota seuraava askel henkilöstöjohtamisen polullasi! Työnantajamielikuvan ja sen perustana toimivan työntekijäkokemuksen avulla voidaan luoda positiivinen ja kestävän työympäristö, joka tukee yrityksen menestystä pitkällä aikavälillä. Tämä opintojakso tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden saada kattava ymmärrys siitä, miten EX- ja EB liittyvät yhteen.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit ilmoitetaan kurssin alussa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Kurssi järjestetään ONLINE verkkototeutuksena ja viikottaiset kurssitapaamiset järjestetään virtuaalisesti.
Työelämäyhteydet
Opinnot ja tehtävät peilaavat yritysten ja organisaatioiden arkea. Opiskelijat soveltavat oppimaansa omissa organisaatioissaan.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on kansainvälisiä ja englanninkielisiä.
Oppimistehtävät
Oppimismenetelmiä tällä kurssilla ovat verkkotapaamiset, itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja verkkotehtävät.
Arviointitavat
Kurssin tavoitteena on antaa opiskelijalle kattava kuva työntekijäkokemukseen ja työnantajabrändiin liittyvistä asioista.
Kurssilla käsiteltäviä aiheita:
- Työnantajabrändi
- Työntekijäkokemus
- Omistautuminen
- Työmotivaatio
- Työn merkityksellisyys tietotyössä
- Työn imu ja työn tuunaaminen/muotoilu tietotyössä
- Myönteinen organisaatiokulttuuri
- Työhyvinvoinnin edistäminen
- Työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin mittaaminen
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tunnistaa työntekijäkokemukseen vaikuttavia eri tekijöitä ja osaa määritellä työntekijäkokemukseen liittyviä teoreettisia käsitteitä. Hän osaa määritellä joitakin lähestymistapoja työnantajabrändin kehittämiseksi sekä osaa selittää työyhteisön hyvinvointiin vaikuttavia asioita. Hän osaa selittää, miten myönteistä kulttuuria ja työn merkityksellisyyttä tuetaan organisaatiossa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Edellisten lisäksi hän soveltaa teoriakäsitteitä työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin kuvaamiseen ja analysointiin. Hän osaa arvioida usean eri muuttujan avulla, miten organisaation jäsenten työntekijäkokemusta tuetaan. Hän osaa perustellen suositella sopivia tapoja mitata työntekijäkokemusta. Hän pystyy soveltamaan opintojakson käsitteitä organisaation kehittämiseksi. Hän pystyy arvioimaan organisaation sisäisiä käytäntöjä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa monitahoisesti arvioida työntekijäkokemusta ja työnantajabrändiä yhdistäviä tekijöitä. Hän osaa arvioida työntekijäkokemuksen mittaamisen tapoja. Hän osaa tehdä perustellun analyysin ja kehittämisehdotuksen organisaation työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin kehittämiseksi.