Självstyrning och teamarbete 2 (5 sp)

Kod: LEA1VM102-3005

Förverkligandets information


Anmälningstid
15.06.2020 - 28.08.2020
Registrering för implementering har avslutats.
Tajmning
24.08.2020 - 18.12.2020
Implementeringen har avslutats.
Antal studiepoäng
5 sp
Verksamhetspunkt
Porvoon toimipiste
Undervisningsspråk
svenska
Antal studerande (min. - max.)
15 - 30
Utbildning
VIMA
Lärare
Susanne Nyholm
Katri Heikkinen
Vesa Multanen
Kurs
LEA1VM102

Vitsordsskala

H-5

Periodisering av innehållet

Periodit 1 ja 2 (24.8-18.12.2020) erillisen lukujärjestyksen mukaan.

Utförandemetoder

a) Närundervisning inklusive inlärningsuppgifter, projektarbete, självständigt arbete samt eventuell tentamen

b) Godkännande av kunskaper som visats på annat sätt (på finska opinnollistaminen), om den studerande lyckas lära sig studiehelhetens innehåll på sin arbetsplats/i sin hobby. Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.

c) Identifiering och tillgodoräknande (på finska Ahotointi, om den studerande behärskar studiehelhetens innehåll). Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.

I modulen ingår även en obligatorisk utvärdering av egen inlärning.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena - yritysviestinnän käsikirja. Edita.
Verkkomateriaalit Moodlessa.
Muu verkkomateriaali

Undervisningsmetoder

Tutkiva ja kehittävä oppiminen:
Itsenäinen ja ohjattu ryhmä- ja yksilötyöskentely
Lähiopetus (luennot, workshopit)

Praktik- och arbetslivssamarbete

Työelämälähtöiset tehtävät ja toimeksiannot

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Moduulilla ei ole tenttiä.

Internationella kontakter

Pohjoismaat, erityisesti Ruotsi

Förverkligandets alternativa prestationssätt

Opinnollistaminen tai näyttö

Studerandes tidsanvändning och belastning

Suullisia ja kirjallisia oppimistehtäviä opettajien toimeksiantojen mukaan.

Tilläggsuppgifter

Reading Circle 40 %
Self-branding esitys (FsU), Pecha Kucha 20 %
Projektplan SV 20 %
Marknadskommunikationsplanen SV 20 %

Go back to top of page