Johdatus EU-journalismiin (2op)

Toteutuksen tunnus: JOU8KJ252-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
21.04.2021 - 19.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.05.2021 - 16.06.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
0 - 25
Koulutus
JOURA Journalismin koulutusohjelma
Opettajat
Ulla Huovinen
Ryhmät
KJVV
KJVV Jouran vapaasti valittavat ja vaihtoehtoiset opinn
Opintojakso
JOU8KJ252

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Tapaamiset verkossa viikolla 23 eli 7.-11.6.2021 ma-pe klo 9-15.

Oppimateriaalit

Verkosta löytyvä EU-tiedon viralliset lähteet. Muu kurssin aikana ilmoitettava lähdekirjallisuus.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kurssin sisältö:
EU:n organisaatiot
EU:n päätöksentekojärjestelmä
EU-tiedon tietokanavat
EU-journalismi Suomessa
Uutiskynnys ja journalismin keinot EU-asioiden käsittelyssä

Kurssi toteutetaan online-muodossa. Viikolla 23 (7.–11.6.2021) on verkossa toteutettavia tapaamisia/työpajoja koko opiskelijaryhmän ja/tai pienryhmien kanssa ma-pe klo 9-15. Kurssiin liittyy myös ryhmien itsenäistä työskentelyä em. aikoina. Yksilötehtävinä ennakkotehtävä ja lopputehtävä.

Ohjausta saatavilla verkkotapaamisten aikana ja erikseen sovittuina ajankohtina.

Kansainvälisyys

Kurssi keskittyy EU:n toimintaan.

Oppimistehtävät

Etätehtävänä opiskelija tutustuu annettuun EU-teemaan ja kartoittaa siitä toteutunutta uutisointia. Tarkempi tehtävänkuvaus lähetetään ilmoittautuneille 10.5.2021 ja palautus-deadline on maanantaina 24.5.2021 klo 9.

Lähitapaamisten aikana työpajamallisesti toteutettavat ryhmätehtävät.

Yksilöllinen lopputehtävä, jonka deadline on 16.6.2021.

Arviointitavat

Arviointikriteerit

1 Opiskelija on tutustunut hänelle annetun EU-teeman uutisointiin. Hän tuntee pääpiirteissään EU:n päätöksentekojärjestelmän ja organisaatiot. Opiskelija tunnistaa, minkälaista uutisointia EU:sta suomalaisessa mediassa yleensä on. Opiskelija toimii ryhmässä.

3 Edellä mainitut sekä: Opiskelija pohtii uutisoinnin oikea-aikaisuutta eli osaa tehdä johtopäätöksiä uutiskartoituksen sekä luennolla opitun perusteella. Opiskelija toimii ryhmässä hyvin ja tuo ryhmätyöhön uusia ajatuksia.

5 Edellä mainitut sekä: Opiskelija osaa analysoida suomalaista EU-uutisointia syvällisesti. Hän pystyy myös syventämään ajatteluaan siihen, minkälaista EU-uutisointi voisi olla Suomessa ja perustellen pohtia, onko erilaiselle unionin politiikasta tehtävälle uutisoinnille ylipäätään tarvetta. Opiskelija toimii ryhmässä erittäin hyvin ja kantaa erityistä vastuuta työn lopputuloksesta.

Go back to top of page