Johdatus EU-journalismiin (2op)

Toteutuksen tunnus: JOU8KJ252-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
21.04.2021 - 19.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.05.2021 - 16.06.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
0 - 25
Koulutus
JOURA Journalismin koulutusohjelma
Opettajat
Ulla Huovinen
Ryhmät
KJVV
KJVV Jouran vapaasti valittavat ja vaihtoehtoiset opinn
Opintojakso
JOU8KJ252

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Tapaamiset verkossa viikolla 23 eli 7.-11.6.2021 ma-pe klo 9-15.

Oppimateriaalit

Verkosta löytyvä EU-tiedon viralliset lähteet. Muu kurssin aikana ilmoitettava lähdekirjallisuus.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kurssin sisältö:
EU:n organisaatiot
EU:n päätöksentekojärjestelmä
EU-tiedon tietokanavat
EU-journalismi Suomessa
Uutiskynnys ja journalismin keinot EU-asioiden käsittelyssä

Kurssi toteutetaan online-muodossa. Viikolla 23 (7.–11.6.2021) on verkossa toteutettavia tapaamisia/työpajoja koko opiskelijaryhmän ja/tai pienryhmien kanssa ma-pe klo 9-15. Kurssiin liittyy myös ryhmien itsenäistä työskentelyä em. aikoina. Yksilötehtävinä ennakkotehtävä ja lopputehtävä.

Ohjausta saatavilla verkkotapaamisten aikana ja erikseen sovittuina ajankohtina.

Kansainvälisyys

Kurssi keskittyy EU:n toimintaan.

Oppimistehtävät

Etätehtävänä opiskelija tutustuu annettuun EU-teemaan ja kartoittaa siitä toteutunutta uutisointia. Tarkempi tehtävänkuvaus lähetetään ilmoittautuneille 10.5.2021 ja palautus-deadline on maanantaina 24.5.2021 klo 9.

Lähitapaamisten aikana työpajamallisesti toteutettavat ryhmätehtävät.

Yksilöllinen lopputehtävä, jonka deadline on 16.6.2021.

Arviointitavat

Arviointikriteerit

1 Opiskelija on tutustunut hänelle annetun EU-teeman uutisointiin. Hän tuntee pääpiirteissään EU:n päätöksentekojärjestelmän ja organisaatiot. Opiskelija tunnistaa, minkälaista uutisointia EU:sta suomalaisessa mediassa yleensä on. Opiskelija toimii ryhmässä.

3 Edellä mainitut sekä: Opiskelija pohtii uutisoinnin oikea-aikaisuutta eli osaa tehdä johtopäätöksiä uutiskartoituksen sekä luennolla opitun perusteella. Opiskelija toimii ryhmässä hyvin ja tuo ryhmätyöhön uusia ajatuksia.

5 Edellä mainitut sekä: Opiskelija osaa analysoida suomalaista EU-uutisointia syvällisesti. Hän pystyy myös syventämään ajatteluaan siihen, minkälaista EU-uutisointi voisi olla Suomessa ja perustellen pohtia, onko erilaiselle unionin politiikasta tehtävälle uutisoinnille ylipäätään tarvetta. Opiskelija toimii ryhmässä erittäin hyvin ja kantaa erityistä vastuuta työn lopputuloksesta.

Siirry alkuun