Liiketoimintaprosessit (5 op)
Toteutuksen tunnus: ICB001AS2A-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2023 - 13.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2023 - 17.03.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 60
- Koulutus
- TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojaksolla on saatavilla erilaisia toteutuksia.
Opintojakso on saatavilla lähiopetuksena (Contact) tai verkkototeutuksena. Verkkototeutusmuotoja ovat Online tai Virtual. Online toteutusmuodossa ohjaus ja opetustilaisuudet pidetään Teams tai Zoom ympäristössä paikasta riippumatta. Virtual - toteutusmuodossa mahdolliset ohjaus ja kyselytilaisuudet ovat vapaaehtoisia. Online ja Contact (lähitoteutus) toteutuksilla noudatetaan Haaga-Helian läsnäolokäytäntöjä. Mikäli toteutuksessa lukee Blended, kurssilla on 8 opetuskertaa normaalin 16 opetuskerran sijaan.
Kurssilla on yksilö- ja ryhmätehtäviä. Kurssi suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä. Ei tenttiä.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Kurssilla on osaamisen näyttäminen tehtävä. Näyttötehtävässä teet raportin, jossa kuvaat missä ja miten olet hankkinut kurssin osaamistavoitteiden mukaista käytännön osaamista. Ennen tehtävän tekemistä sovi näyttötehtävästä toteutuksen opettajan kanssa.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tiedätkö missä ovat yrityksen näkymättömät tai näkyvät liiketoimintaprosessit ja miksi yritys tarvitsee niitä? Tule tunnistamaan ja mallintamaan liiketoimintaprosesseja, joiden sisältämiä toimintoja ja tehtäviä ohjaavat yrityksen tavoitteet.
Liiketoimintaprosessien tunnistaminen, ymmärtäminen, mallintaminen ja prosessiajattelu ovat keskeisiä taitoja, kun kehitetään ja digitalisoidaan yrityksen liiketoimintaa. Prosessien mallintaminen tehdään standardisoidulla symboliikalla Business Process Model and Notation (BPMN) - tekniikkaa hyödyntäen.
Kurssilla tutustut myös liiketoimintaprosessien käytön etuihin, esim. parantunut asiakastyytyväisyys ja ketteryys reagoida markkinamuutoksiin.