Valmentava johtamisote (5 op)

Toteutuksen tunnus: HRL008AS3A-3012

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
23.03.2026 - 15.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 60
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Heta-Liisa Malkavaara
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
BLENDED
Monimuotototeutus
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
HRL008AS3A

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojaksoa toteutetaan contact-, online-, blended- ja virtuaaliopetuksena. Tarkista toteutusmuoto toteutuskuvauksesta.

Kaikissa toteuttamisvaihtoehdoissa opiskelijat tekevät ryhmäcoaching-harjoituksen. Tämän lisäksi opiskelijat tekevät fasilitointiharjoituksen.

Näyttö: Jos haluat suorittaa opintojakson näytöllä perustuen olemassa olevaan osaamiseesi, tutustu näytön antamiseen https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study ja ole sitten yhteydessä osaamista ohjaavaan opettajaan.

Opinnollistaminen: Opinnollistaa (Work & Study) voit, jos omat työtehtäväsi antavat sinulle mahdollisuuden opintojakson aihealueiden omaksumisen työtehtävissäsi. Tutustu opinnollistamiseen https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study ja ole sitten yhteydessä osaamista ohjaavaan opettajaan.

Intro

Tule oppimaan, miten rakentaa innostavaa ja vahvuuksiin perustuvaa valmentavaa organisaatiokulttuuria. Opit tunnistamaan valmentavan johtajuuden elementit, syventämään coachausosaamistasi ja opit käyttämään fasilitointitekniikoita yhteiskehittelyssä. Kurssi sopii esihenkilöille, tiimin vetäjille ja henkilöstöjohtamisen tai -kehittämisen parissa työskenteleville tai tuleville HR-ammattilaisille.

Oppimateriaalit

Ristikangas, M.-R. & Ristikangas, V. 2022. Valmentava johtajuus (tai aikaisemmat versiot)
Räsänen, M. 2007. (toim.) Coaching ja johtajuus. Valmentava ote esimiestyössä.
Kantojärvi, P. 2012. Fasilitointi luo uutta
Sipponen-Damonte M. 2020. Varmuutta fasilitointiin
Lisäksi muut opettajan Moodlessa ilmoittamat materiaalit.

Go back to top of page