Palvelu, tuote ja laatu (5 op)

Toteutuksen tunnus: HOS007AS2A-3009

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
12.01.2026 - 13.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Anna-Liisa Aarti
Ryhmät
REB2HA1
Restonomi, monimuoto, 2. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
REB1HA3
Restonomi, monimuoto HH160, 1. lukukausi, Haaga, ryhmä 3
Opintojakso
HOS007AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

CONTACT / CONTACT BLENDED
DEMO
WORKSTUDY

Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat

Voit suorittaa opintojakson näyttämällä tai opinnollistamalla vaikka opintojaksosta ei olisi DEMO tai WORKSTUDY -toteutuksia. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta Haaga-Helian verkkosivulla: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Näyttö-prosessin aloittaminen

Lähetä sähköpostia vastuuopettajalle, jossa esität perustelun sille, miksi sinun tulisi saada aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen tälle kurssille kokemuksesi perusteella. Kutsu kyseinen opettaja LinkedIn-verkostoosi.

Näytössä kirjoitat raportin, johon sisällytät opintojakson oppimistehtävät


Raportissa ja suullisessa näyttökokeessa osoitat osaamisesi liiketoiminnan palveluiden, tuotteiden ja laadun keskeisistä käsitteistä ja esittelet raporttisi.

Intro

Tällä opintojaksolla pääset syventymään majoitus- ja ravintola-alan trendeihin, konsepteihin ja liiketoimintaympäristöön. Ymmärrät palvelun, tuotteen ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä. Pääset pureutumaan alan ansaintaperiaatteisiin, kannattavuuslaskelmiin ja tunnuslukuin. Lisäksi kurssi avaa asiakasymmärryksen ja asiakaslähtöisyyden tärkeyden liiketoiminnassa.

Oppimateriaalit

Kirjallisuusluettelo, videomateriaalit, artikkelit ja luentoesitykset löytyvät opintojakson Moodle-sivuilta

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija:
Osaa analysoida ja kehittää majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintamalleja.
Ymmärtää palvelun, tuotteiden ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
Osaa suunnitella kannattavia tuotteita ja palveluita asiakaslähtöisesti seuraten toimintaympäristöä.
Osaa tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita ja voi perustella niillä kannattavat päätökset majoitus- ja ravintolaliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

Työelämäyhteydet

Vahva yhteys työelämään peilaamisessa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Oppimistehtävät

Tehtävä 1. Liiketoimintamallit ja niiden analysointi (20 p.)

Tehtävä 2. Trendit ja niiden vaikutus liiketoimintaan (15 p.)

Tehtävä 3. Palvelukokemus (5 p.)

Tehtävä 4. Kannattavien ja asiakaslähtöisten tuotteiden kehittäminen (30 p.)

Tehtävä 5. Palvelualan liiketoiminnan perustunnusluvut (30 p.)

Arviointitavat

Kokonaisarvosana määräytyy seuraavalla tavalla:

50 p tai alle 0 hylätty

51 – 60 p 1 välttävä

61 – 70 p 2 tyydyttävä

71 – 80 p 3 hyvä

81 – 90 p 4 kiitettävä

91 – 100 p 5 erinomainen

Siirry alkuun