Palvelu, tuote ja laatu (5 op)
Toteutuksen tunnus: HOS007AS2A-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 13.03.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Anna-Liisa Aarti
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- HOS007AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
CONTACT / CONTACT BLENDED
DEMO
WORKSTUDY
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat
Voit suorittaa opintojakson näyttämällä tai opinnollistamalla vaikka opintojaksosta ei olisi DEMO tai WORKSTUDY -toteutuksia. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta Haaga-Helian verkkosivulla: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Näyttö-prosessin aloittaminen
Lähetä sähköpostia vastuuopettajalle, jossa esität perustelun sille, miksi sinun tulisi saada aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen tälle kurssille kokemuksesi perusteella. Kutsu kyseinen opettaja LinkedIn-verkostoosi.
Näytössä kirjoitat raportin, johon sisällytät opintojakson oppimistehtävät
Raportissa ja suullisessa näyttökokeessa osoitat osaamisesi liiketoiminnan palveluiden, tuotteiden ja laadun keskeisistä käsitteistä ja esittelet raporttisi.
Intro
Tällä opintojaksolla pääset syventymään majoitus- ja ravintola-alan trendeihin, konsepteihin ja liiketoimintaympäristöön. Ymmärrät palvelun, tuotteen ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä. Pääset pureutumaan alan ansaintaperiaatteisiin, kannattavuuslaskelmiin ja tunnuslukuin. Lisäksi kurssi avaa asiakasymmärryksen ja asiakaslähtöisyyden tärkeyden liiketoiminnassa.
Oppimateriaalit
Kirjallisuusluettelo, videomateriaalit, artikkelit ja luentoesitykset löytyvät opintojakson Moodle-sivuilta
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija:
Osaa analysoida ja kehittää majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintamalleja.
Ymmärtää palvelun, tuotteiden ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
Osaa suunnitella kannattavia tuotteita ja palveluita asiakaslähtöisesti seuraten toimintaympäristöä.
Osaa tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita ja voi perustella niillä kannattavat päätökset majoitus- ja ravintolaliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.
Työelämäyhteydet
Vahva yhteys työelämään peilaamisessa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Oppimistehtävät
Tehtävä 1. Liiketoimintamallit ja niiden analysointi (20 p.)
Tehtävä 2. Trendit ja niiden vaikutus liiketoimintaan (15 p.)
Tehtävä 3. Palvelukokemus (5 p.)
Tehtävä 4. Kannattavien ja asiakaslähtöisten tuotteiden kehittäminen (30 p.)
Tehtävä 5. Palvelualan liiketoiminnan perustunnusluvut (30 p.)
Arviointitavat
Kokonaisarvosana määräytyy seuraavalla tavalla:
50 p tai alle 0 hylätty
51 – 60 p 1 välttävä
61 – 70 p 2 tyydyttävä
71 – 80 p 3 hyvä
81 – 90 p 4 kiitettävä
91 – 100 p 5 erinomainen