Palvelu, tuote ja laatu (5 op)
Toteutuksen tunnus: HOS007AS2A-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2023 - 13.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2023 - 19.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Mirjami Willman
- Hanna Rinne
- Ryhmät
-
REB2HA1Restonomi, monimuoto, 2. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- HOS007AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
CONTACT / CONTACT BLENDED
DEMO
WORKSTUDY
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat
Voit suorittaa opintojakson näyttämällä tai opinnollistamalla vaikka opintojaksosta ei olisi DEMO tai WORKSTUDY -toteutuksia. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta Haaga-Helian verkkosivulla: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Näyttö-prosessin aloittaminen
Lähetä sähköpostia vastuuopettajalle, jossa esität perustelun sille, miksi sinun tulisi saada aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen tälle kurssille kokemuksesi perusteella. Kutsu kyseinen opettaja LinkedIn-verkostoosi.
Näytössä kirjoitat raportin, johon sisällytät opintojakson oppimistehtävät
Raportissa ja suullisessa näyttökokeessa osoitat osaamisesi liiketoiminnan palveluiden, tuotteiden ja laadun keskeisistä käsitteistä ja esittelet raporttisi.
Intro
Tällä opintojaksolla pääset syventymään majoitus- ja ravintola-alan trendeihin, konsepteihin ja liiketoimintaympäristöön. Ymmärrät palvelun, tuotteen ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä. Pääset pureutumaan alan ansaintaperiaatteisiin, kannattavuuslaskelmiin ja tunnuslukuin. Lisäksi kurssi avaa asiakasymmärryksen ja asiakaslähtöisyyden tärkeyden liiketoiminnassa.
Oppimateriaalit
Kirjallisuusluettelo, videomateriaalit, artikkelit ja luentoesitykset löytyvät opintojakson Moodle-sivuilta
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija:
Osaa analysoida ja kehittää majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintamalleja.
Ymmärtää palvelun, tuotteiden ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
Osaa suunnitella kannattavia tuotteita ja palveluita asiakaslähtöisesti seuraten toimintaympäristöä.
Osaa tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita ja voi perustella niillä kannattavat päätökset majoitus- ja ravintolaliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomi-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Oppimistehtävät
Tehtävä 1. Liiketoimintamallit ja niiden analysointi (20 p.)
Tehtävä 2. Trendit ja niiden vaikutus liiketoimintaan (15 p.)
Tehtävä 3. Palvelukokemus (5 p.)
Tehtävä 4. Kannattavien ja asiakaslähtöisten tuotteiden kehittäminen (30 p.)
Tehtävä 5. Palvelualan liiketoiminnan perustunnusluvut (30 p.)