Elämystalous työkenttänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: HOS002RE1A-3027

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.08.2024 - 16.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 11.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Sonja Etelävuori
Ville Parkkinen
Maija Niemelä
Tiina Yrjölä
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
HOS002RE1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Tarkempi aikataulu moodlessa

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

toimialoihin tutustuminen
elinkeinovierailut lähiympäristöön tai opintomatkan aikana
elämystalouden palvelukonsepteihin tutustuminen
alan toimijoihin ja työrooleihin tutustuminen
palvelukonsepteihin tustuminen ja niiden testaus

lähiopetus/contact, Work & Study ja näyttö

Intro

Tällä kurssilla tutustut elämystalouden työkenttään ja alan yrityksiin esimerkiksi opintomatkan, yritysvierailujen ja/tai luentojen avulla.
Kurssin jälkeen tiedostat alan eri työtehtävät ja tärkeimmät verkostot ja pystyt kartoittamaan itsellesi kiinnostavan suuntautusmiskokonaisuuden.

Oppimateriaalit

Artikkelit:

Gentile, C., Spiller, N., Noci, G. 2007. How to Sustain the Customer Experience: An Overview of Experience Components that Co-create Value with the Customer. European Management Journal. 25, 5, s. 395-410.

Kirjat/e-kirja:

Karkulehto, S., Venäläinen, J. 2016. Kulttuurin arvo elämystalouden aikana. Teoksessa: Karkulehto, S., Lähdesmäki, T. & Venäläinen, J. (toim.) Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä. Kulttuuritutkimuksen näkökulmia elämystalouteen.

Pine, B.J.II, Gilmore, J. 2020. The Experience Economy. Competing for Customer Time, Attention, and Money.

Sundbo, J. & Sørensen, F. 2013. Handbook on the experience economy.

Tarssanen, S. (toim.) 2009. Elämystuottajan käsikirja.

Listaa saatetaan päivittää kurssin aikana.
Englanniksi
Artikkelit:

Gentile, C., Spiller, N., Noci, G. 2007. How to Sustain the Customer Experience: An Overview of Experience Components that Co-create Value with the Customer. European Management Journal. 25, 5, s. 395-410.

Kirjat/e-kirja:

Karkulehto, S., Venäläinen, J. 2016. Kulttuurin arvo elämystalouden aikana. Teoksessa: Karkulehto, S., Lähdesmäki, T. & Venäläinen, J. (toim.) Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä. Kulttuuritutkimuksen näkökulmia elämystalouteen.

Pine, B.J.II, Gilmore, J. 2020. The Experience Economy. Competing for Customer Time, Attention, and Money.

Sundbo, J. & Sørensen, F. 2013. Handbook on the experience economy.

Tarssanen, S. (toim.) 2009. Elämystuottajan käsikirja.

Listaa saatetaan päivittää kurssin aikana.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Toimialoihin tutustuminen
Elämystalouden palvelukonsepteihin tutustuminen
Alan toimijoihin ja työrooleihin tutustuminen
Palvelukonsepteihin tutustuminen ja niiden testaus

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomi-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Työelämäyhteydet

Esimerkit alalta
Mystery Shopping
Alan yrityksiin tutustuminen
Oman osaamisen ja kiinnostuksen kohteiden reflektointi

Oppimistehtävät

Oppimispäiväkirja, yksilötehtävä - 50 pistettä
Mysteryshopping, ryhmätehtävä - 20 pistettä
Tentti, yksilötehtävä- 10 pistettä
Käytännön päivien reflektoiva tehtävä, yksilötehtävä - 10 pistettä
Käytännön päivät, läsnäolo - 5 pistettä/päivä

Go back to top of page