Talouden prosessit ja palvelumuotoilu (5op)
Toteutuksen tunnus: ECO004AS2A-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2024 - 22.03.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.03.2024 - 17.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 30 - 100
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Anne Ruuska-Kärkkäinen
- Kristiina Laine
- Jussi Hanni
- Ryhmät
-
TR4HEECO3Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, talous ja rahoitus, ryhmä 3
-
TR4HEECO2Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, talous ja rahoitus, ryhmä 2
-
TR4HEECO1Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, talous ja rahoitus, ryhmä 1
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
-
INSTRUCTEDOhjattu virtuaalitoteutus
- Opintojakso
- ECO004AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
CONTACT / CONTACT BLENDED
VIRTUAL / VIRTUAL INSTRUCTED
DEMO
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustava
Intro
Tämä opintojakso tarkastelee, miten taloushallinnon prosessit toimivat liiketoimintaympäristöissä ja tukevat organisaation kokonaisuutta. Kurssi keskittyy taloushallinnon prosessien kehittämiseen prosessivuokaavioiden suunnittelun kautta, korostaa tiedonlaadun merkitystä luotettavan raportoinnin ja perustellun päätöksenteon tukena sekä tarkastelee, miten uudet teknologiat, kuten tekoäly (AI) ja ohjelmistorobotiikka (RPA), edistävät prosessien kehittämistä taloushallinnon alueella.
Käytännön case studien ja yhteistyön kautta opiskelijat omaksuvat tulevaisuuteen suuntautuneen ajattelutavan. Kurssilla painotetaan prosessinhallinnan ja palvelumuotoilun menetelmien ja työkalujen soveltamista taloushallinnon prosessien jatkuvan kehittämisen tukemiseksi.
Opintojaksoon sisältyy myös käytännön harjoituksia SAP:n parissa, joka on yksi maailman johtavista toiminnanohjausjärjestelmistä (ERP).
Kurssin suoritettuaan opiskelija on valmis tukemaan talouden organisaatioita tehokkaammassa, asiakaslähtöisemmässä ja kestävämmässä liiketoiminnassa.