Palvelumuotoilun menetelmät (2 op)

Toteutuksen tunnus: CUS8LH107-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.06.2022 - 18.11.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.08.2022 - 16.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 100
Koulutus
AVO Avoin ammattikorkeakoulu
AMKosaaja
Opettajat
Kristiina Laine
Ryhmät
NONSTOP
NONSTOP -toteutus
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
AMKosaaja22S
AMKosaaja syksy 2022
Opintojakso
CUS8LH107

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opintojakso alkaa 22.08.2022
Tehtävien 1.-3. dl 28.11.2022
Tehtävien 4.-8. dl 15.12.2022
Opintojakso loppuu 16.12.2022

Opintojakso on esitietovaatimus opintojaksolle CUS8LH108 Palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti verkko-oppimisympäristössä. Opetuskieli on suomi. Materiaaleja on sekä suomeksi että englanniksi.

Oppimateriaalit

Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing. Sekä muu oppimisympäristössä jaettu materiaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Itsenäistä opiskelua verkko-oppimisympäristössä. Opintojakso on suunniteltu itsenäisesti tehtäväksi annettujen ohjeiden ja materiaalien avulla. Opintojaksolla tulet tutustumaan palvelumuotoilun kirjallisuuden ja luentotallenteiden kautta palvelumuotoilun periaatteisiin, prosessiin, sekä menetelmiin ja työkaluihin. Opintojakson tehtävissä voi edetä omaan tahtiin opintojakson aikana, tarkistatehtävien viimeiset palautusajat aikataulusta.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Oppimistehtävät

Opintojakso koostuu kahdeksasta osiosta, joissa jokaisessa on tehtävä/tehtäviä.
1. Johdatus palvelumuotoiluun
2. Palvelumuotoilun prosessi
3. Palvelumuotoiluajattelu
4. Kohti asiakaskeskeisyyttä
5. Asiakasymmärryksen kerääminen
6. Palvelumuotoilun työkaluja
7. Persoonat ja palvelupolku
8. Reflektointi ja palaute

Arviointitavat

Arviointi koostuu opintojakson tehtävistä, kaikki tehtävät on palautettava. Tarkemmat tehtäväohjeet ja arviointikriteerit esitellään orientaatiomateriaalissa opintojakson alussa. Opintojakson arviointeja tehdään pääsääntöisesti kerran viikossa, poislukien loma-ajat.

Arvioidaan asteikolla 0-5.

Go back to top of page