Palvelujen tuotteistaminen ja palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: CUS4LH101A-3022
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.06.2022 - 21.10.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.10.2022 - 16.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
- Opettajat
- Katja Suihkonen
- Tuija Koskimäki
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
LH5IPACUSLH5IPACUS Suuntautumismoduuli (MMT), Palveluliiketoiminta ja asiakkudet
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
- Opintojakso
- CUS4LH101A
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Päivätoteutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.
Projektityöskentely, luennot, kirjallisuustehtävät, vertaisarviointi
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.
Oppimateriaalit
Gröönroos, C. (2015): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, Talentum, Ekonomia-sarja (soveltuvin osin)
Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum
Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media.
Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing
Luennoilla jaettavat artikkelit ja muu materiaali
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opiskelija on suorittanut perusopintojen moduulit sekä vähintään yhden liiketalouden suuntautumisopintojen perusmoduulin tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen.
Opintojakso on osa Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet –suuntautumista ja siihen kuuluvaa 10op:n moduulia Palvelusuunnittelu ja -myynti. Moduulissa on kaksi osaa:
OSA A: Palvelujen tuotteistaminen ja palvelumuotoilu 5 op sekä
OSA B: B2B-myyntityö ja myynnin johtaminen 5op
VIRTUAALITOTEUTUS: Tarkemmat tiedot kurssin tehtävistä ja sisällöstä Moodlessa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutuksella ei ole tenttiä. Opiskelijat kirjoittavat oppimisreflektion joko yksilö- tai parityönä.
Oppimistehtävät
Opiskelija ymmärtää palvelun tuotteistamisen ja muotoilun periaatteet ja prosessin. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun teoriat, menetelmät ja työkalut, sekä niiden soveltaminen käytäntöön. Opintojakson aikana opiskelijat tarkastelevat olemassa olevaa asiakaslähtöisesti, hyödyntäen palvelumuotoilun prosessia sekä menetelmiä.