Palvelujen tuotteistaminen ja palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: CUS4LH101A-3022

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.06.2022 - 21.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.10.2022 - 16.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Katja Suihkonen
Tuija Koskimäki
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
LH5IPACUS
LH5IPACUS Suuntautumismoduuli (MMT), Palveluliiketoiminta ja asiakkudet
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
Opintojakso
CUS4LH101A

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Päivätoteutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.
Projektityöskentely, luennot, kirjallisuustehtävät, vertaisarviointi
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.

Oppimateriaalit

Gröönroos, C. (2015): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, Talentum, Ekonomia-sarja (soveltuvin osin)
Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum
Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media.
Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing
Luennoilla jaettavat artikkelit ja muu materiaali

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opiskelija on suorittanut perusopintojen moduulit sekä vähintään yhden liiketalouden suuntautumisopintojen perusmoduulin tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen.
Opintojakso on osa Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet –suuntautumista ja siihen kuuluvaa 10op:n moduulia Palvelusuunnittelu ja -myynti. Moduulissa on kaksi osaa:
OSA A: Palvelujen tuotteistaminen ja palvelumuotoilu 5 op sekä
OSA B: B2B-myyntityö ja myynnin johtaminen 5op

VIRTUAALITOTEUTUS: Tarkemmat tiedot kurssin tehtävistä ja sisällöstä Moodlessa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksella ei ole tenttiä. Opiskelijat kirjoittavat oppimisreflektion joko yksilö- tai parityönä.

Oppimistehtävät

Opiskelija ymmärtää palvelun tuotteistamisen ja muotoilun periaatteet ja prosessin. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun teoriat, menetelmät ja työkalut, sekä niiden soveltaminen käytäntöön. Opintojakson aikana opiskelijat tarkastelevat olemassa olevaa asiakaslähtöisesti, hyödyntäen palvelumuotoilun prosessia sekä menetelmiä.

Siirry alkuun