Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (6op)
Toteutuksen tunnus: CUS1LH101B-3068
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 14.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2022 - 18.03.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
- Opettajat
- Ville Virtanen
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
LH2IALH2IA HELI/MMT Pasila
- Opintojakso
- CUS1LH101B
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.
Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.
Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.
Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki
Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro
Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki
Muu luennoilla ilmoitettu ja jaettu materiaali
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Kurssi toteutetaan lähi- ja etäopetuksena. Kurssilla tehdään tuntitehtäviä, ryhmässä tehtävä projektityö ja tentti.
HUOM! 17.1.-30.1.2022 luennot etänä (Zoom) Haaga-Helian koronarajoituslinjausten johdosta: https://www.haaga-helia.fi/fi/ajankohtaista/uutiset/haaga-helian-koronalinjaukset-tammikuulle-lukukauden-alkuun
Tärkein tehtävä kurssilla on projektityö. Ryhmätyönä opiskelijat tekevät markkinoinnin kilpailukeinojen ja ostopolun analyysin valitsemalleen yritykselle. Tämä ryhmätyö on syytä aloittaa heti. Kirjallisen raportin lisäksi kukin opiskelijaryhmä pitää aiheestaan suullisen esityksen. Ryhmätyöhön on jokaisen opiskelijan osallistuttava aktiivisesti.