Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (6 op)

Toteutuksen tunnus: CUS1LH101B-3054

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.06.2021 - 22.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.10.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Kari Hautakoski
Ryhmät
LH2PA1
LH2PA1 LH2PA1
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
CUS1LH101B

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Aikataulu on esillä Moodlessa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.

Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.

Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.

Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).

Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.

Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)

Oppimateriaalit

Tenttikirja: Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki
Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro
Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähiopetustoteutus, jossa siihen liittyvät luennot, tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentti.

Työelämäyhteydet

Moduulissa kuvataan asiakkaan ostopolku, analysoidaan asiakaskokemus valitun tuotteen/palvelun ostossa ja tunnistetaan esimerkkiyrityksen kehittämiskohteita asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentin ja uusintojen ajankohdat ilmoitetaan Moodlessa.

Kansainvälisyys

Markkinointiin ja asiakkuuteen liittyvät käsitteet käydään läpi myös englanniksi. Luentomateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.
Moduulissa painotetaan vakuuttavan ja vastuuntuntoisen kieli- ja viestintätaidon merkitystä kotimaisessa ja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja kansainvälisiä yhteyksiä solmittaessa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
AHOT tapahtuu näyttökokeessa, jonka tarkemmat ohjeet ja ennakkotehtävä löytyvät Moodlesta HELI16 -OPS -sivustolta (Avainsana sivustolle pääsyyn on näyttö).

Oppimistehtävät

Vaiheittain etenevä projektitehtävä tiimityönä: asiakkaan ostopolku ja asiakaskokemuksen arviointi.

Arviointitavat

Projektitehtävä tiimityönä 50%
Tentti 50%

Go back to top of page