Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (6 op)
Toteutuksen tunnus: CUS1LH101B-3054
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 14.06.2021 - 22.10.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.10.2021 - 17.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Aikataulu on esillä Moodlessa.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.
Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.
Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.
Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)
Oppimateriaalit
Tenttikirja: Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki
Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro
Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Lähiopetustoteutus, jossa siihen liittyvät luennot, tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentti.
Työelämäyhteydet
Moduulissa kuvataan asiakkaan ostopolku, analysoidaan asiakaskokemus valitun tuotteen/palvelun ostossa ja tunnistetaan esimerkkiyrityksen kehittämiskohteita asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentin ja uusintojen ajankohdat ilmoitetaan Moodlessa.
Kansainvälisyys
Markkinointiin ja asiakkuuteen liittyvät käsitteet käydään läpi myös englanniksi. Luentomateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.
Moduulissa painotetaan vakuuttavan ja vastuuntuntoisen kieli- ja viestintätaidon merkitystä kotimaisessa ja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja kansainvälisiä yhteyksiä solmittaessa.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
AHOT tapahtuu näyttökokeessa, jonka tarkemmat ohjeet ja ennakkotehtävä löytyvät Moodlesta HELI16 -OPS -sivustolta (Avainsana sivustolle pääsyyn on näyttö).
Oppimistehtävät
Vaiheittain etenevä projektitehtävä tiimityönä: asiakkaan ostopolku ja asiakaskokemuksen arviointi.
Arviointitavat
Projektitehtävä tiimityönä 50%
Tentti 50%