Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (6 op)

Toteutuksen tunnus: CUS1LH101B-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.08.2018 - 24.08.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.08.2018 - 14.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Toimipiste
Malmin toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Seija Bergström
Raija Niemelä
Leena Rautio
Ryhmät
LH1IC
LH1IC HELI/MMT VIR-toteutus
EIpalautetta
Ei kerätä palautetta
Opintojakso
CUS1LH101B

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Aikataulu näkyy Moodlessa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.

Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.

Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.

Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).

Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.

Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki. (tenttikirja)
Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro.
Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin esitys webinaarina sekä tentti Moodlessa.
Ennakkotehtävä Moodlessa ja alussa lähitapaaminen, jossa muodostetaan tiimit ja sovitaan projektit.
Tämä CUS1LH101B-3003 Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen -opintojakso on osa Asiakasosaaja-moduulia (15op). Ilmoittaudu kaikkiin muihinkin moduulin osiin: CUS1LH101A-3003 Myynti- ja palvelutaidot, CUS1LH101C-3003 ja CUS1LH101D Svenska för affärslivet.

Työelämäyhteydet

Projektissa kuvataan asiakkaan ostopolku ja analysoidaan asiakaskokemus valitun tuotteen/palvelun ostossa. Tunnistetaan esimerkkiyrityksen kehittämiskohteita asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiajankohdat ilmoitetaan Moodlessa. Uusinta Examissa.

Kansainvälisyys

Markkinointiin ja asiakkuuksiin liittyvät käsitteet käydään läpi myös englanniksi. Luentomateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.
Moduulissa painotetaan vakuuttavan ja vastuuntuntoisen kieli- ja viestintätaidon merkitystä kotimaisessa ja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja kansainvälisiä yhteyksiä solmittaessa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Aikaisemmin hankitun osaamisen opiskelija voi osoittaa näytöllä (erillinen näyttötentti Examissa)

Oppimistehtävät

Projektitehtävä tiimityönä: asiakaspolku ja asiakaskokemuksen kehittäminen

Arviointitavat

Projektitehtävä 50%
Tentti 50%

Siirry alkuun