Verkkosivut yritykselle (5op)
Toteutuksen tunnus: COM8LH106-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 25.03.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.03.2022 - 20.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 70
- Koulutus
- AVO Avoin ammattikorkeakoulu
- AMKosaaja
- Opettajat
- Anne Wuokko
- Ryhmät
-
AVOINAMKAvoimen AMK:n toteutus
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
- Opintojakso
- COM8LH106
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Verkkosivuston suunnittelu ja brändäys -osa, ensimmäiset 5 viikkoa (sis. viikottaisia tehtäviä ja verkkosivuston suunnitelman tekemisen)
Verkkosivujen luominen -osa, viimeiset 3 viikkoa (sis. verkkosivuston luomisen WordPress-demopalvelimelle)
Katso tarkempi aikataulu ja tehtävät Moodlesta (avautuu toteutuksen alussa).
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Verkkokurssi.
Intro
Opintojaksolla opit perusteet verkkosivuston julkaisujärjestelmästä sekä, miten sisällönhallintajärjestelmää hyödynnetään verkkosivuston luomisessa. Pääset suunnittelemaan ja toteuttamaan visuaalisesti houkuttelevan, käytettävän ja saavutettavan sivuston. Hahmotat myös verkkosivuston suunnitteluprosessin sekä optimoidun sisällöntuotannon lähtökohdat.
Oppimateriaalit
Verkossa oleva materiaali sekä opettajan ilmoittama muu oheismateriaali, joka löytyy opintojakson Moodlesta.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso koostuu opiskelijan itsenäisestä työskentelystä, josta muodostuu yhteensä n. 135 h opiskelijan työtä.
Opetusmenetelminä käytetään erityyppisiin materiaaleihin tutustumista ja erilaisten tehtävien tekemistä.
Työelämäyhteydet
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään verkkoviestinnän näkökulmasta. Opiskelija oppii suunnittelemaan ja toteuttamaan verkkosivuston yrityksen tai henkilöbrändin tarpeisiin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, katso Oppimistehtävät-kohta.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla on myös kansainvälistä opiskelumateriaalia.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Näyttö, ota yhteyttä opettajaan heti toteutuksen alussa.
Oppimistehtävät
Opintojakso koostuu teoriatehtävistä sekä projektityöstä, jossa opiskelija suunnittelee ja toteuttaa verkkosivuston.
Ei uusintamahdollisuutta.
Arviointitavat
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää, että opiskelija on suorittanut oikein/väärin-tehtävistä vähintään 40 % hyväksytysti, palauttanut hyväksytyn verkkosivuston suunnitelman, asentanut WordPress-ympäristön omalle kotikoneelleen ja rakentanut verkkosivuston Haaga-Helian WordPress-demopalvelimelle.
Arviointikriteerit:
Arvosana 1 (min. 40 % tavoitteesta)
Opiskelija hahmottaa verkkosivujen roolin yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkosivuston sisältöä ja rakennetta, mutta verkkosivuston suunnitteluprosessin hahmottamisessa on kehittämisen varaa. Opiskelija osaa luoda verkkosivuston, mutta sen toteuttamisessa suunnitelman mukaan on kehittämisen varaa. Työskentelyyn sitoutumisessa ja aikatauluttamisessa on toivomisen varaa.
Arvosana 3 (min. 70 % tavoitteesta)
Opiskelija ymmärtää brändin ja verkkosivuston merkityksen yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkosivuston brändin osa-alueita tukien ja kohderyhmän huomioiden, mutta suunnittelussa on jonkin verran puutteita. Opiskelija osaa luoda verkkosivuston suunnitelman mukaisesti ja tuottaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti. Opiskelija työskentelee sitoutuneesti ja aikataulussa.
Arvosana 5 (min. 90 % tavoitteesta)
Opiskelija osaa suunnitella kohderyhmälle merkityksellisen brändiä tukevan verkkosivuston, jossa sisällöntuotannon lähtökohdat on otettu huomioon erittäin hyvin. Opiskelija osaa luoda verkkosivuston suunnitelman mukaisesti ja tuottaa erottuvaa sisältöä. Opiskelija työskentelee erittäin sitoutuneesti ja aikataulussa.