Verkkosivut yritykselle (5 op)
Toteutuksen tunnus: COM8LH106-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2021 - 20.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.08.2021 - 15.10.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 50
- Koulutus
- AVO Avoin ammattikorkeakoulu
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Verkkosivuston suunnittelu ja brändäys -osa 23.8.-26.9.2021
Verkkosivujen luominen -osa 17.9.-15.10.2021
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Verkkokurssi.
Intro
Opintojaksolla opit perusteet verkkosivuston julkaisujärjestelmästä sekä, miten sisällönhallintajärjestelmää hyödynnetään verkkosivuston luomisessa. Pääset suunnittelemaan ja toteuttamaan visuaalisesti houkuttelevan, käytettävän ja saavutettavan sivuston. Hahmotat myös verkkosivuston suunnitteluprosessin sekä optimoidun sisällöntuotannon lähtökohdat.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali Moodlessa
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Virtuaali
Työelämäyhteydet
Opiskelija oppii suunnittelemaan ja toteuttamaan yrityksen brändiä tukevan verkkosivuston.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla on myös kansainvälistä opiskelumateriaalia
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Näyttö, AHOT
Oppimistehtävät
Virtuaalitoteutus, verkkoluennot, tehtävät
Arviointitavat
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää, että opiskelija on suorittanut oikein-/väärin tehtävistä vähintään 40 % hyväksytysti, palauttanut hyväksytyn verkkosivusuunnitelman. Opiskelija on asentanut XAMPP-ympäristön ja WordPress-sovelluksen kotikoneelle. Opiskelija on rakentanut verkkosivuston Haaga-Helian virtuaalipalvelimelle.
Arviointikriteerit:
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 - 5
Arvosana 1 (min. 40 % tavoitteesta)
Opiskelija hahmottaa verkkosivujen roolin yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkosivuston sisältöä ja rakennetta, mutta verkkosivuston suunnitteluprosessin hahmottamisessa on kehittämisen varaa. Opiskelija osaa luoda verkkosivuston, mutta sen toteuttamisessa suunnitelman mukaan on kehittämisen varaa. Työskentelyyn sitoutumisessa ja aikatauluttamisessa on toivomisen varaa.
Arvosana 3 (min. 70 % tavoitteesta)
Opiskelija ymmärtää brändin ja verkkosivuston merkityksen yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkosivuston brändin osa-alueita tukien ja kohderyhmän huomioiden, mutta suunnittelussa on jonkin verran puutteita. Opiskelija osaa luoda verkkosivuston suunnitelman mukaisesti ja tuottaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti. Opiskelija työskentelee sitoutuneesti ja aikataulussa.
Arvosana 5 (min. 90 % tavoitteesta)
Opiskelija osaa suunnitella kohderyhmälle merkityksellisen brändiä tukevan verkkosivuston, jossa sisällöntuotannon lähtökohdat on otettu huomioon erittäin hyvin. Opiskelija osaa luoda verkkosivuston suunnitelman mukaisesti ja tuottaa erottuvaa sisältöä. Opiskelija työskentelee erittäin sitoutuneesti ja aikataulussa.
Vastuuopettajat
Merike Koskinen
Anne Wuokko