Krea Digital – Digitaalinen sisältösuunnittelu ja videotuotanto (10 op)
Toteutuksen tunnus: COM4LH103-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 14.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2022 - 20.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kaksi lähikertaa viikossa: tiistaisin ja torstaisin. Ensimmäinen lähitapaaminen tiistaina 18.1. klo 10-13.45.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla. Katso ohjeet AHOT-menettelyyn opiskelijan intrasta (MyNet).
Opintojaksolla toteutetaan tiimeissä ainakin yksi videotuotantoprojekti ja yksi digikanavien tai -sisältöjen kehitysprojekti ulkopuoliselle asiakasyritykselle ja/tai luova toimisto Krealle.
Opintojaksoon sisältyy vierailijaluentoja sekä luovan alan vierailukäyntejä videotuotantoyhtiöissä, digitoimistoissa, sisältötoimistoissa ja/tai mainostoimistoissa.
Moduulissa hyödynnetään kansainvälisiä materiaaleja. Osa toimeksiannoista voi tulla kansainvälisesti toimivilta yrityksiltä.
Markkinoinnin ja viestinnän opiskelijat tuottavat digitaalisen sisältösuunnittelun palveluita asiakasyrityksille osana luova toimisto Krean toimintaa. Yritysprojekteissa opiskelijat harjaantuvat luovalle alalle ominaiseen tiimityöskentelyyn sekä ottavat yrittäjämäisesti vastuun töiden saattamisesta julkaisuvalmiiksi asiakkaan kanssa sovitun aikataulun mukaisesti.
Oppimateriaalit
Moodlessa jaettavat aineistot
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Markkinoinnin ja viestinnän opiskelijat tuottavat digitaalisen sisältösuunnittelun palveluita asiakasyrityksille osana luova toimisto Krean toimintaa. Yritysprojekteissa opiskelijat harjaantuvat luovalle alalle ominaiseen tiimityöskentelyyn sekä ottavat yrittäjämäisesti vastuun töiden saattamisesta julkaisuvalmiiksi asiakkaan kanssa sovitun aikataulun mukaisesti.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla toteutetaan tiimeissä ainakin yksi videotuotantoprojekti ja yksi digikanavien tai -sisältöjen kehitysprojekti ulkopuoliselle asiakasyritykselle ja/tai luova toimisto Krealle.Opintojaksoon sisältyy vierailijaluentoja sekä mahdollisesti projektiin liittyviä luovan alan vierailukäyntejä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä. Arvosana muodostuu asiakasprojektista.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälistä materiaalia. Osa toimeksiannoista voi tulla kansainvälisesti toimivilta yrityksiltä ja asiakasprojektiin saattaa liittyä kansainvälisiä elementtejä. Kurssin työkieli saattaa osin olla englanti.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Päivätoteutus:
Markkinoinnin ja viestinnän opiskelijat tuottavat digitaalisen sisältösuunnittelun palveluita asiakasyrityksille osana luova toimisto Krean toimintaa. Yritysprojekteissa opiskelijat harjaantuvat luovalle alalle ominaiseen tiimityöskentelyyn sekä ottavat yrittäjämäisesti vastuun töiden saattamisesta julkaisuvalmiiksi asiakkaan kanssa sovitun aikataulun mukaisesti.
Mahdollisuus opinnollistamiseen tai näyttöön.
Monimuotototeutus:
Ks. kesäopintomoduuli Krea Community – Opi yhteisömanageriksi (15 op)
Oppimistehtävät
Projektiin liittyvät tehtävät toimeksiantajayritykselle.
Arviointitavat
Tiimiarviointi, vertaisarviointi, yksilöarviointi, itsearviointi
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista opintojakson lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn. Arvosana määräytyy tiimin tuotosten perusteella (50 %) sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella (50 %).
Tiimin tuotoksiin lukeutuvat mm. videotuotantoprojektin materiaalit ja presentaatio sekä digitaalinen kehitysprojekti sekä siitä tuotettu dokumentaatio tai ohjeistus.