Digitaalinen markkinointiteknologia (5 op)

Toteutuksen tunnus: COM4HM003-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 14.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
Opettajat
Sari Haavisto
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
COM4HM003

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Zoom-tapaamiset torstaisin 17:40 – 20:30 (tiedot päivistä löytyy lukkarikoneesta).
Viikolla 8 ei ole kurssitapaamista
HUOM! Kurssilla on myös vierailijaluento, joka toteutetaan hybridinä.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Itseohjautuva ja kokeileva lähestymistapa tiedonhakuun ja jatkuvaan oppimiseen korostuu. Opintojaksoon sisältyy pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)

Jos opiskelijalla on työn, opintojen tai muun aiemman kokemuksen (esim. sertifiointi) perusteella kurssin tuottama osaaminen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen opettaja tiedottaa tarkemmin AHOT-käytännöistä kurssin alussa.

Intro

Markkinoinnin digitaalinen toimintaympäristö muuttuu ennätysvauhdilla, ja uudet teknologiat, sovellukset ja globaalit ilmiöt kuten tekoäly ja tietosuojalainsäädäntö tarjoavat jatkuvia haasteita ja mahdollisuuksia niin pienille kuin suurille yrityksille. Valmiita vastauksia ei ole, vaan nykyaikainen digimarkkinointi on jatkuva prosessi, jossa suunnittelun, ideoinnin, testaamisen, mittaamisen, arvioinnin ja kehittämisen sykli toistuu. Digitaalisen markkinointiteknologian kurssi tarjoaa perusteet ja ajankohtaisen katsauksen digimarkkinoinnin prosesseihin ja työkaluihin ja ennen kaikkea ajattelutapaan, jossa tuloksia syntyy iteratiivisten ja ketterien kokeilujen ja testauksen kautta.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus jaetaan Moodlessa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Haaga-Helian johdon kevään 2024 linjauksien mukaisesti tällä kurssilla on läsnäolokäytäntö.
Poissaolo yli 25 % aikataulun mukaisista tunneista voi alentaa kurssiarvosanaa 20 %.
Poissaolo yli 50 % johtaa kurssin hylkäämiseen.

Tämä opintojakson pedagoginen lähestymistapa on autonominen, iteratiivinen ja ketterä. Viikoittaisissa moduuleissa soveletaan kokeilevan oppimisen periaatetta, jossa opetus ja oppiminen rakentuu seuravasti:

- Alustus ja luento viikon aiheeseen

- Teemaan liittyvien tehtävien esittely

- Pienryhmätyöskentelyn avulla syventymistä viikon aiheeseen

Tämän lisäksi on itsenäistä tiedonhakua, keskustelua, testausta ja analysointia, sekä tehtäväpalautuksia Moodlessa.

Työelämäyhteydet

Analysoidaan tosielämän tapauksia ja opiskelijat voivat tehdä kokeiluja omalle työnantajalleen/valitsemalleen organisaatiolle. Vieraileva luennoitsija.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

HUOM!
Ei uusintamahdollisuuksia, koska arviointi perustuu pääasiassa kurssin aikana tehtyihin pienryhmäkeskusteluihin, analyyseihin ja työskentelyyn, sekä itsenäisiin tehtäviin.

Kurssin tärkeimmät arvioivat tehtävät ja arvioinnin perusteet ovat:
• 10 % tentti (motivaatio-orientaatiotehtävä)
• 10 % diplomi / sertifikaatti markkinointiteknologiaan liittyen (Hubspot tai vastaava)
• 60 % pienet kokeilut ja testit sekä viikoittainen Moodle-aktiivisuus ja Zoom-osallistuminen,
• 20 % Reflektiivinen essee omasta oppimisesta, jossa hyödynnetään vähintään yhtä vertaisarvioitua artikkelia TAI esitys tekoälyn käytöstä markkinoinnissa.

Go back to top of page