Digitaalinen markkinointiteknologia (5 op)
Toteutuksen tunnus: COM4HM003-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2024 - 12.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.01.2024 - 15.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 60
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Zoom-tapaamisen tiistaisin 17:40 – 20:30 (tiedot päivistä löytyy lukkarikoneesta).
HUOM! Tiistaina 27.2. kurssilla vierailijaluento, joka toteutetaan hybridinä. Vierailijaluennoitsijana Mira Mäntyranta, Head of Analytics – Data & Insights Helsinki Nordic Morning
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Itseohjautuva ja kokeileva lähestymistapa tiedonhakuun ja jatkuvaan oppimiseen korostuu. Opintojaksoon sisältyy pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelijalla on työn, opintojen tai muun aiemman kokemuksen (esim. sertifiointi) perusteella kurssin tuottama osaaminen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen opettaja tiedottaa tarkemmin AHOT-käytännöistä kurssin alussa.
Intro
Markkinoinnin digitaalinen toimintaympäristö muuttuu ennätysvauhdilla, ja uudet teknologiat, sovellukset ja globaalit ilmiöt kuten tekoäly ja tietosuojalainsäädäntö tarjoavat jatkuvia haasteita ja mahdollisuuksia niin pienille kuin suurille yrityksille. Valmiita vastauksia ei ole, vaan nykyaikainen digimarkkinointi on jatkuva prosessi, jossa suunnittelun, ideoinnin, testaamisen, mittaamisen, arvioinnin ja kehittämisen sykli toistuu. Digitaalisen markkinointiteknologian kurssi tarjoaa perusteet ja ajankohtaisen katsauksen digimarkkinoinnin prosesseihin ja työkaluihin ja ennen kaikkea ajattelutapaan, jossa tuloksia syntyy iteratiivisten ja ketterien kokeilujen ja testauksen kautta.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus. Moodlessa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä opintojakson pedagoginen lähestymistapa on iteratiivinen ja ketterä. Viikoittaiset moduulit noudattavat ostopolun mukaista järjestystä ja sovellamme kokeilevan oppimisen periaatetta, jossa opetus ja oppiminen rakentuu seuravasti
- Alustus ja luento viikon aiheeseen (Zoom)
- Teemaan liittyvien tehtävien esittely (Zoom ja Moodle)
- Pienryhmätyöskentelyn avulla syventymistä viikon aiheeseen (Zoom)
Tämän lisäksi on itsenäistä tiedonhakua, keskustelua, testausta ja analysointia, sekä tehtäväpalautuksia Moodlessa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssin tärkeimmät arvioivat tehtävät ja arvioinnin perusteet ovat:
• 10 % tentti (motivaatio-orientaatiotehtävä)
• 10 % diplomi / sertifikaatti markkinointiteknologiaan liittyen(Hubspot tai vastaava)
• 40 % viikoittainen Zoom-osallistuminen, pienryhmätyöskentely ja tehtävät*
• 40 % Reflektiivinen essee (omasta oppimisesta), jossa hyödynnetään vähintään yhtä vertaisarvioitua artikkelia TAI suunnitelma ChatGPT:n käytöstä markkinoinnissa.
*Huom! Zoom-tapaamisiin osallistuminen ei ole pakollista, mutta opiskelijapalautteen mukaan erittäin suositeltavaa. Mikäli opiskelija ei osallistu Zoom-etätapaamiseen, tulee hänen itsenäisesti suorittaa kyseisen viikon tehtävät.
HUOM!
Ei uusintamahdollisuuksia, koska arviointi perustuu pääasiassa kurssin aikana tehtyihin pienryhmäkeskusteluihin, analyyseihin ja työskentelyyn, sekä itsenäisiin tehtäviin.