Digitaalinen markkinointiteknologia (5op)
Toteutuksen tunnus: COM4HM003-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 04.02.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.02.2022 - 20.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus
- Opettajat
- Ville Virtanen
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
MACOMFViestinnän ja markkinoinnin johtaminen, masterit, Pasila
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- COM4HM003
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Vko 6: Ke 9.2. 17:40 – 20:30 Aloitusluento, pakollinen läsnäolo. Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 7: Ke 16.2. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 8: Ke 23.2. INTENSIIVIVIIKKO, EI OPETUSTA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 9: Ke 2.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 10: Ke 9.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 11: Ke 16.3. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 12: Ke 23.3. INTENSIIVIVIIKKO, EI OPETUSTA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 13: Ke 30.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 14: Ke 6.4. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 15: Ke 13.4. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 16: Ke 20.4. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 17: Ke 27.4. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 18: Ke 4.5. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 19: Ke 11.5. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 20: Ke 18.5. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Itseohjautuva ja kokeileva lähestymistapa tiedonhakuun ja jatkuvaan oppimiseen korostuu. Opintojaksoon sisältyy pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelijalla on työn, opintojen tai muun aiemman kokemuksen (esim. sertifiointi) perusteella kurssin tuottama osaaminen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen opettaja tiedottaa tarkemmin AHOT-käytännöistä kurssin alussa.
Intro
Markkinoinnin digitaalinen toimintaympäristö muuttuu ennätysvauhdilla, ja uudet teknologiat, sovellukset ja globaalit ilmiöt kuten tekoäly ja tietosuojalainsäädäntö tarjoavat jatkuvia haasteita ja mahdollisuuksia niin pienille kuin suurille yrityksille. Valmiita vastauksia ei ole, vaan nykyaikainen digimarkkinointi on jatkuva prosessi, jossa suunnittelun, ideoinnin, testaamisen, mittaamisen, arvioinnin ja kehittämisen sykli toistuu. Digitaalisen markkinointiteknologian kurssi tarjoaa perusteet ja ajankohtaisen katsauksen digimarkkinoinnin prosesseihin ja työkaluihin ja ennen kaikkea ajattelutapaan, jossa tuloksia syntyy iteratiivisten ja ketterien kokeilujen ja testauksen kautta.
Oppimateriaalit
Kurssin Moodle-sivuston englanninkielinen sisältö ja muut aiheeseen liittyvät sisällöt Haaga-Helian kirjaston tietokannoissa ja verkossa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Etäopetusta ja - ohjausta suomenkielellä Zoom-videopalavereissa, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Itseohjautuva ja kokeileva lähestymistapa tiedonhakuun ja jatkuvaan oppimiseen korostuu.
Työelämäyhteydet
Vierailijaluentoja digitaalisten markkinointiteknologioiden asiantuntija- ja käyttäjäyrityksistä suorissa Zoom-sessioissa ja nauhoituksina Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Jos opiskelijalla on työn, opintojen tai muun aiemman kokemuksen (esim. sertifiointi) perusteella kurssin tuottama osaaminen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen opettaja tiedottaa tarkemmin "Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen" (AHOT) -käytännöistä kurssin alussa.
Arviointitavat
- Tentti 10 %
- Oppimistehtävät ml digitaalisen markkinionnin sertifikaatin (Google Digtal Garage, Hubspot tai vastaava) suoritus ja aktiviisuus Moodlessa, Zoom-etäistunnoissa ja kurssin keskusteluryhmissä 40 %
- Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma 30 %
- Referaatti vertaisarvioidusta artikkelista 20 %