Digitaalinen markkinointiteknologia (5op)

Toteutuksen tunnus: COM4HM003-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 04.02.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.02.2022 - 20.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus
Opettajat
Ville Virtanen
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
MACOMF
Viestinnän ja markkinoinnin johtaminen, masterit, Pasila
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
COM4HM003

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Vko 6: Ke 9.2. 17:40 – 20:30 Aloitusluento, pakollinen läsnäolo. Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 7: Ke 16.2. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 8: Ke 23.2. INTENSIIVIVIIKKO, EI OPETUSTA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 9: Ke 2.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 10: Ke 9.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 11: Ke 16.3. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 12: Ke 23.3. INTENSIIVIVIIKKO, EI OPETUSTA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 13: Ke 30.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 14: Ke 6.4. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 15: Ke 13.4. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 16: Ke 20.4. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 17: Ke 27.4. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 18: Ke 4.5. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
Vko 19: Ke 11.5. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
Vko 20: Ke 18.5. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Itseohjautuva ja kokeileva lähestymistapa tiedonhakuun ja jatkuvaan oppimiseen korostuu. Opintojaksoon sisältyy pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)

Jos opiskelijalla on työn, opintojen tai muun aiemman kokemuksen (esim. sertifiointi) perusteella kurssin tuottama osaaminen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen opettaja tiedottaa tarkemmin AHOT-käytännöistä kurssin alussa.

Intro

Markkinoinnin digitaalinen toimintaympäristö muuttuu ennätysvauhdilla, ja uudet teknologiat, sovellukset ja globaalit ilmiöt kuten tekoäly ja tietosuojalainsäädäntö tarjoavat jatkuvia haasteita ja mahdollisuuksia niin pienille kuin suurille yrityksille. Valmiita vastauksia ei ole, vaan nykyaikainen digimarkkinointi on jatkuva prosessi, jossa suunnittelun, ideoinnin, testaamisen, mittaamisen, arvioinnin ja kehittämisen sykli toistuu. Digitaalisen markkinointiteknologian kurssi tarjoaa perusteet ja ajankohtaisen katsauksen digimarkkinoinnin prosesseihin ja työkaluihin ja ennen kaikkea ajattelutapaan, jossa tuloksia syntyy iteratiivisten ja ketterien kokeilujen ja testauksen kautta.

Oppimateriaalit

Kurssin Moodle-sivuston englanninkielinen sisältö ja muut aiheeseen liittyvät sisällöt Haaga-Helian kirjaston tietokannoissa ja verkossa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Etäopetusta ja - ohjausta suomenkielellä Zoom-videopalavereissa, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Itseohjautuva ja kokeileva lähestymistapa tiedonhakuun ja jatkuvaan oppimiseen korostuu.

Työelämäyhteydet

Vierailijaluentoja digitaalisten markkinointiteknologioiden asiantuntija- ja käyttäjäyrityksistä suorissa Zoom-sessioissa ja nauhoituksina Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Jos opiskelijalla on työn, opintojen tai muun aiemman kokemuksen (esim. sertifiointi) perusteella kurssin tuottama osaaminen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen opettaja tiedottaa tarkemmin "Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen" (AHOT) -käytännöistä kurssin alussa.

Arviointitavat

- Tentti 10 %
- Oppimistehtävät ml digitaalisen markkinionnin sertifikaatin (Google Digtal Garage, Hubspot tai vastaava) suoritus ja aktiviisuus Moodlessa, Zoom-etäistunnoissa ja kurssin keskusteluryhmissä 40 %
- Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma 30 %
- Referaatti vertaisarvioidusta artikkelista 20 %

Siirry alkuun