Strateginen brändin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: COM4HM001-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.05.2023 - 16.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.10.2023 - 15.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
STROM Strategiatyö organisaatioissa
Opettajat
Hanna Rajalahti
Ryhmät
NONSTOP
NONSTOP -toteutus
MASTROMF
Strategiatyö organisaatioissa, masterit, Pasila
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
Opintojakso
COM4HM001

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opintojakso saatavilla Moodlessa 23.10.2023 - 15.3.2024.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakso toteutetaan virtuaalisena, ja opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja itseohjautuvasti kurssiaikataulun mukaan.

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)

Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".

Oppimateriaalit

Saatavilla Moodlessa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

HUOM Tämä on opiskelijoiden itsenäiseen opiskeluun perustuva virtuaaliopintojakso, täysin ilman opettajan läsnäoloa, ja lähinnä tarkoitettu STROM-koulutuksen opiskelijoille.
Ota tämä huomioon, jos haluat valita tämän toteutuksen sen sijaan, että osallistuisit lähiopetukseen perustuvaan COM4HM001-3009 -toteutukseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
- hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
- tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
- tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.

Opintojakson tehtävät opettavat myös Master-opinnoissa tarvittavia taitoja, kuten tiedonhankintaa, tutkimusartikkelien lukemista ja kriittistä kirjoittamista.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen Haaga-Helian Master-opintoja koskevan ohjeen mukaan https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Oppimistehtävät

Yksilötehtäviä ja tentti.

Arviointitavat

Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija on perehtynyt brändijohtamisen perusteisiin sekä viestinnän ja markkinoinnin eri osa-alueisiin liiketoiminnan johtamisen strategisina työkaluina. Hän tunnistaa brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin peruskäsitteet, prosessit ja työkalut. Hän tunnistaa brändäykseen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita organisaatiossa.

Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa hyödyttäviä ratkaisuja brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioiden pohjalta. Hän osaa hyödyntää brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin käsitteitä, prosesseja ja työkaluja perustellessaan omat ratkaisunsa käytännön liiketoiminnan tarpeisiin. Hän osaa arvioida ja kehittää brändijohtamisen prosesseja ja toimintaa organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin.

Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida kriittisesti brändijohtamiseen liittyviä käsitteitä, prosesseja ja tietoa. Hän osaa liittää brändinäkökulman yrityksen liiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen prosesseihin eri yhteyksissä. Hän osaa kehittää uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti. Hän osaa tunnistaa brändijohtamisen kannalta keskeiset sidosryhmät sekä perustella strategiset valinnat ja priorisoida toiminnan sidosryhmälähtöisesti.

Siirry alkuun