Strateginen brändin johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: COM4HM001-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.06.2023 - 18.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.08.2023 - 13.10.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 50
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus
- STROM Strategiatyö organisaatioissa
- Opettajat
- Ville Lahtinen
- Hanna Rajalahti
- Ryhmät
-
MASTROMFStrategiatyö organisaatioissa, masterit, Pasila
-
EVENINGIltaopetus
-
MACOMFViestinnän ja markkinoinnin johtaminen, masterit, Pasila
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- COM4HM001
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Opetus keskiviikkoisin 21.8.2023 - 13.10.2023 kello 17:40-20:30 Pasilassa.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso toteutetaan virtuaalisena, ja opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja itseohjautuvasti kurssiaikataulun mukaan.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".
Oppimateriaalit
Saatavilla Moodlessa opintojakson alkaessa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
- hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
- tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
- tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.
Opintojakson tehtävät opettavat myös Master-opinnoissa tarvittavia taitoja, kuten tiedonhankintaa, tutkimusartikkelien lukemista ja kriittistä kirjoittamista.
Opintojaksoa suositellaan johdannoksi Viestinnän ja markkinoinnin johtamisen opintoihin.
Huom: Opintojakso toteutetaan syksystä 2023 alkaen lähiopetuksena 8 viikon periodissa.
Työelämäyhteydet
Oppimistehtävät hyödyntävät opiskelijoiden asiantuntemusta ja heijastavat organisaatioiden ajankohtaisia haasteita.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen Haaga-Helian Master-opintoja koskevan ohjeen mukaan https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Oppimistehtävät
Yksilö- ja ryhmätehtävät sekä tentti.
Arviointitavat
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija on perehtynyt brändijohtamisen perusteisiin sekä viestinnän ja markkinoinnin eri osa-alueisiin liiketoiminnan johtamisen strategisina työkaluina. Hän tunnistaa brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin peruskäsitteet, prosessit ja työkalut. Hän tunnistaa brändäykseen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita organisaatiossa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa hyödyttäviä ratkaisuja brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioiden pohjalta. Hän osaa hyödyntää brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin käsitteitä, prosesseja ja työkaluja perustellessaan omat ratkaisunsa käytännön liiketoiminnan tarpeisiin. Hän osaa arvioida ja kehittää brändijohtamisen prosesseja ja toimintaa organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida kriittisesti brändijohtamiseen liittyviä käsitteitä, prosesseja ja tietoa. Hän osaa liittää brändinäkökulman yrityksen liiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen prosesseihin eri yhteyksissä. Hän osaa kehittää uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti. Hän osaa tunnistaa brändijohtamisen kannalta keskeiset sidosryhmät sekä perustella strategiset valinnat ja priorisoida toiminnan sidosryhmälähtöisesti.