Urheilijapolun kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: COA4SV010-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 30.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.11.2022 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toimipiste
Vierumäen toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 20
Koulutus
LIAM Liikunta-alan koulutus
Opettajat
Mika Vähälummukka
Ryhmät
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
COA4SV010

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti omassa työssä oppimalla ja työelämäprojekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla. Muut alla olevat oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) TAI
c. Verkkototeutus.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa laadittua ohjeistusta.

Oppimateriaalit

Building gifts into talents; Brief overview of the DMGT 2.0 (DMGT model)
Creating optimal environments for talent development (TDEM model)
Eliminating the dichotomy between theory and practice in talent identification and development; considering the role of psychology (PCDE model).
Long-term athlete development Trainability in childhood and Adolescence (LTDA model)
Practise and play in the development of sport expertise (DMSP model)
The Role of Deliberate Practice in the Acquisition of Expert Performance

Challenges and [Possible] Solutions to Optimizing Talent Identification and Development in Sport
Considering long-term sustainability in the development of world class success
On the Empirical Substantiation of the Definition of "Deliberate Practice" (Ericsson et al., 1993) and "Deliberate Play" (Côté et al., 2007) in Youth Athletes
The Great British Medalists Project: A Review of Current Knowledge on the Development of the World’s Best Sporting Talent
The path to international medals: A supervised machine learning approach to explore the impact of coach-led sport-specific and non-specific practice
Waste Reduction Strategies: Factors Affecting Talent Wastage and the Efficacy of Talent Selection in Sport

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kontaktiopetus
Oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely

Oppimistehtävät

Tarkastele oman lajisi tai oman seurasi urheilijapolkua. Tee SWOT- tai 6-kenttäanalyysi urheilijan polusta. Kirjoita lisäksi lyhyt pohdinta asiasta:

Urheilijan polun kehittäminen: infograafin ja huoneentaulun laatiminen

Arviointitavat

SWOT- tai 6-kenttäanalyysi 50%
Infograafi/huoneentaulu 50%

Siirry alkuun