Kirjanpito ja raportointi (10 op)

Toteutuksen tunnus: ACF3LH101A-3031

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.06.2021 - 20.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.08.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
5 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Timo Pöysti
Susanna Honka
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
Opintojakso
ACF3LH101A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Vko 34-37 Kirjanpidon kertaus ja arvonlisäverotus
Vko 38-41 Suoriteperusteinen kirjanpito
Vko 42 Taikapullatehtävän etätyöpaja
Vko 43-46 Kirjanpidon erityiskysymyksiä
Vko 47 Kertaus ja tentti
Vko 48-50 Taloushallinnon prosessit ja Taikapulla etätyöpajat

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Päivätoteutus, monimuotototeutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.

Oppimateriaalit

Tomperi, Soile (2021). Käytännön kirjanpito. Edita.
Tomperi, Soile (2021). Kehittyvä kirjanpitotaito. Edita.
Muu opettajan jakama opetusmateriaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

100% virtuaalinen toteutus. Ei lähiopetusta. Tukipajoja Zoomissa/Teamsissa. Tarkemmat aikataulut ilmoitetaan toteutuksen alussa.

Palautettava harjoitustehtävä Taikapulla sekä suppeammat yksittäiset palautettavat harjoitukset.

Työelämäyhteydet

Moduulissa hyödynnetään työelämäyhteyksiä ja yrityselämästä otettuja esimerkkejä sekä case-harjoituksia.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssitentti viikolla 47 kotitenttinä Moodlessa. Uusinnat Examissa tai kotitentteinä. Tenteistä tiedotetaan tarkemmin toteutuksen aikana.

Kansainvälisyys

Kurssilla käydään läpi kansainväliseen kauppaan liittyvää arvonlisäverotusta ja valuuttakurssien vaikutusta kirjanpidon kirjauksiin. Kurssilla käydään myös läpi kansainvälisesti tunnettuja rahoitukseen liittyviä tunnuslukuja.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Päivätoteutus

Oppimistehtävät

Taikapulla kirjanpitotehtävä

Arviointitavat

Tentit 50%
Harjoitustehtävät 20%;
Kokonaisvaltainen yrityscase 30%

Go back to top of page