Oppitunnit ja niiden aikana tehdyt tehtävät. Toteutuksen suurimpina tehtävinä yksi yksilö- sekä yksi ryhmätehtävä.
Hanna Rajalahti
Oppituntien aineistot sekä Moodlessa julkaistu oheismateriaali.
Suositellaan seuraavia ajantasaisia kirjoja, Verkkokauppa-alustat, e-kirja, sekä painettu versio löytyy Haaga-Helian ja/tai 3amk-kirjastoista:
Oosi, Matti,:Verkkokauppa-alustat : verkkokauppa-alustan valinnan opas
E-kirja, 2023
Finne, Sami : Tulevaisuuden verkkokauppa : kasvu ja kehitys
Kirja 2022
Vierailevina luennoitsijoina verkkokaupan parissa työskenteleviä ammattilaisia. Tehtävissä on mahdollista hyödyntää opiskelijan työelämäyhteyksiä. Oppimateriaaleissa on käytännön esimerkkejä työelämästä.
Pasilan toimipiste
Toteutuksessa ei ole tenttiä. Osaaminen osoitetaan käytännön läheisillä tehtävillä jotka arvioidaan.
Suomi
Toteutuksessa tarkastellaan erittäin ajankohtaisia kansainvälisiä ilmiöitä sekä verkkokauppoja. Osa aineistoista on ajantasaista kansainvälistä englanninkielistä materiaalia.
15.01.2024 - 15.03.2024
Tämän toteutuksen suurimmat tehtävät ovat yksi yksilötyö, ja yksi ryhmätyö. Lisäksi oppitunneilla tehdään pienempiä tehtäviä. Yksilötehtävä: Kaksi vaihtoehtoa, joko kirjallisuusanalyysi tai liiketoimintasuunnitelma verkkokaupalle. Ryhmätehtävä:Kahden kansainvälisen tunnetun verkkokaupan analyysi, ja esitys toteutuksen lopussa.
02.01.2024 - 12.01.2024
15.01.2024 - 15.03.2024
Opetuskerrat iltatunteina tiistaisin lukujärjestyksen mukaan.
Jussi Mertanen
31 - 50
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opiskelija tietää monikanavaympäristön mahdollisuuksia ja tunnistaa erilaisia toimintaympäristöjä verkkokaupan perustaksi. Hän tuntee verkkokaupan rakentamisen lähtökohdat ja ymmärtää markkinoinnin roolin verkkokaupassa. Opiskelija ymmärtää verkkokaupan ominaispiirteet ja roolin monikanavaisessa liiketoiminnassa. Hän tuntee verkkokaupan perustamiseen liittyvät osa-alueet, osaa rakentaa tuotevalikoiman sekä tehdä tuotekuvaukset verkkoon. Opiskelija osaa markkinoida verkkokauppaansa eri kanavissa. Hän tuntee jossain määrin ketterän markkinointitavan mahdollisuuksia digitaalisessa ympäristössä. Opiskelija on tietoinen keskeisistä verkkokaupan juridisista vaatimuksista.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija tunnistaa monikanavaympäristön mahdollisuuksia ja osaa analysoida toimintaympäristöjä verkkokaupan perustaksi. Opiskelija tuntee verkkokaupan ominaispiirteet ja roolin monikanavaisessa liiketoiminnassa. Hän ymmärtää B2C- ja B2B-verkkokauppojen vaatimuksia. Hän osaa perustaa ja rakentaa verkkokaupan, soveltuvan tarjonnan ja tuotekuvaukset. Opiskelija osaa markkinoida verkkokauppaansa eri kanavissa sekä soveltaa jossain ketterän markkinointitavan mahdollisuuksia digitaalisessa ympäristössä myynnin kasvattamiseksi. Hän tuntee keskeiset verkkokaupan juridiset vaatimukset.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija osaa analysoida monikanavaympäristön mahdollisuuksia sekä toimintaympäristöjä verkkokaupan perustaksi. Opiskelija tuntee hyvin verkkokaupan ominaispiirteet ja roolin monikanavaisessa liiketoiminnassa. Hän tuntee B2C- ja B2B-verkkokauppojen vaatimukset. Hän osaa perustaa ja rakentaa verkkokaupan, sen tarjonnan ja tuotekuvaukset asiakaslähtöisesti.
Opiskelija osaa markkinoida verkkokauppaansa eri kanavissa ja soveltaa ketterän markkinointitavan mahdollisuuksia digitaalisessa ympäristössä myynnin kasvattamiseksi. Hän tuntee hyvin verkkokaupan juridiset vaatimukset sekä osaa arvioida ja soveltaa niitä verkkokaupassa.–
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
0.00 op
H-5