Asiakaskokemus ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3073
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.08.2023 - 30.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.08.2023 - 29.11.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Tampere
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 50
- Koulutus
- LIIKO Liikunnanohjaaja
- Opettajat
- Erkki Häkkilä
- Ryhmät
-
LIIKO23STABALiikunnanohjaajan koulutus, Tampere
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- SAL001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Toteutus syksyn 2022 21LIIKOtre lähijaksojen aikana Tampereella
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.
Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).
Intro
Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 / 2018 / 2021
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Liikuntapalveluiden kehittämisprojekti on kahden opintojakso integroitu projektimuotoinen oppimisympäristö, johon kuuluvat seuraavat opintojaksot:
Liikuntapalveuiden kehittäminen 5op
Asiakaskokemus ja myynti 5op
Opintojaksolla toteutetaan liikuntapalvelun kehittämisprojekti, jossa hyödynnetään palvelumuotoilun prosessia, menetelmiä ja työkaluja. Projektin edetessä opiskelijatiimit kehittävät ratkaisun työelämäkumppanin asettamaan toimeksiantoon, Työelmäkumppanina toimii Varalan urheiluopisto. Kehittämisprojektin toimeksianto liittyy perheliikuntapalveluiden kehittämiseen ja se esitellään opiskelijatiimeille syksyn ensimmäisellä lähijaksolla. Kehittämisprojekti päättyy syksyn -22 viimeiseen lähijaksoon, jolloin tiimit esittelevät (pitchaavat) omat ratkaisunsa Varalan urheiluopiston henkilökunnasta koostuvalle tuomaristolle.
Työelämäyhteydet
Työelämäkumppanina toimii Varalan Urheiluopisto Tampereelta.
Oppimistehtävät
Opintojakson tehtävät liittyvät liikuntapalvelun kehittämisprojektiin.
Arviointitavat
Asiakaskokemus ja myynti 5op
Asiakastutkimus (asiakasymmärryksen kerääminen, ostajapersoonan määrittely) 50%
PItchaus - myyntipuhe sekä materiaalit 50%