•   Applied Design Research RDI2HM101-3017 23.05.2022-19.08.2022  5   (MAICTE, ...) +-
    Learning objectives
    Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä organisaatioiden ja yritysten kehittämistehtävät sekä perustellusti valita kehittämistehtävälle oikean tutkimuksen lähestymistavan ja aineistonkeruumenetelmän ja soveltaa näitä. Hän osaa suunnitella ja aikatauluttaa tutkimus- ja kehitystehtäväprojektin. Lisäksi opiskelija osaa kuvata aineistonkeruumenetelmiä kehittämistehtävän tai opinnäytetyön suunnitelmassa tai jossain muussa projektitehtävässä opintojakson aikana. Opiskelija ymmärtää kriittisen ajattelun tärkeyden tutkimus- ja kehittämismenetelmien valinnassa sekä hahmottaa kirjallisuuden ja empiirisen aineiston yhteyden siihen. Hän pystyy käyttämään tutkimus- tai kehittämistyön tuloksia organisaation kehittämisessä.
    Opiskelija pystyy arvioimaan soveltavan tutkimuksen lähestymistavan onnistumista sekä tutkimusmenetelmien sopivuutta omassa opinnäytetyössään tai muussa projektissa. Opiskelija pystyy kriittisesti arvioimaan valitun lähestymistavan, tiedon keruumenetelmän sekä kirjallisuuden ja empiirisen aineiston. Hän pystyy hyödyntämään tutkimus- ja kehitysprojektin tuloksia strategisessa organisaation kehittämisessä.
    Starting level and linkage with other courses
    Opiskelija on ilmoittautunut valitsemansa suuntautumisen opiskelijaksi.
    Contents
    Mitä on soveltava tutkimus?
    Tutkimus- ja kehittämistehtävien lähestymistavat
    Aineistonkeruun ja –analyysin strategiat
    Kehittämistehtävä prosessina
    Tutkimusetiikka
    Soveltava tutkimus organisaation kehittämisen osana
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä organisaatioiden ja yritysten kehittämistehtävät sekä valita kehittämistehtävälle oikean tutkimuksen lähestymistavan ja aineistonkeruumenetelmän. Hän osaa suunnitella ja aikatauluttaa tutkimus- ja kehitystehtäväprojektin. Opiskelija ymmärtää tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyviä käsitteitä, mutta ei osaa keskustella niistä kriittisesti. Kyky tuottaa uutta tietoa organisaation kehittämiseen on heikko.
    Assessment criteria - grade 3
    Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa valittua kehittämistyön lähestymistapaa. Lisäksi opiskelija osaa kuvata aineistonkeruumenetelmiä kehittämistehtävän tai opinnäytetyön suunnitelmassa tai jossain muussa projektitehtävässä opintojakson aikana. Opiskelija ymmärtää kriittisen ajattelun tärkeyden tutkimus- ja kehittämismenetelmien valinnassa sekä hahmottaa kirjallisuuden ja empiirisen aineiston yhteyden siihen. Hän pystyy käyttämään tutkimus- tai kehittämistyön tuloksia organisaation kehittämisessä.
    Assessment criteria - grade 5
    Edellisten lisäksi opiskelija pystyy arvioimaan soveltavan tutkimuksen lähestymistavan onnistumista sekä tutkimusmenetelmien sopivuutta omassa opinnäytetyössään tai muussa projektissa. Opiskelija pystyy perustelemaan tutkimuksen lähestymistavan ja metodit sekä kriittisesti arvioimaan valitun lähestymistavan, tiedon keruumenetelmän sekä kirjallisuuden ja empiirisen aineiston. Hän pystyy hyödyntämään tutkimus- ja kehitysprojektin tuloksia strategisessa organisaation kehittämisessä.

    Campus

    Pasilan toimipiste

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    23.05.2022 - 19.08.2022

    Enrollment

    13.04.2022 - 20.05.2022

    Groups
    • MAICTE
    • MALEAE
    • MAENTE
    • MAEXPE
    • KESÄ2022
    • VIRTUAL
    • MADIGE
    • MASTRE
    • MACOME
    Teachers

    Vesa Heikkinen, Mona Eskola

    Seats

    15 - 40

    Degree Programme

    BUTEM Degree Programme in Business Technologies, ATBUM Degree Programme in Aviation and Tourism Business, LEBUM Degree Programme in Leading Business Transformation

    R&D proportion

    0.00 cr

    Virtual proportion

    5.00 cr

    Evaluation scale

    H-5