KREA Strateginen konseptisuunnittelu ja tarinankerronta (10 op)

Toteutuksen tunnus: MAR004AS3A-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Hanna Tattari
Veera Nguyen
Ryhmät
TR4HEMAR1
Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR004AS3A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Tunnit tiistaisin. Opintojakson suorittaminen vaatii läsnäoloa opetuskerroilla.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Tehtävänäsi on laatia konseptisuunnitelma ja brändisisältöä valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Suunnittele kohteellesi brändin mukainen visuaalinen ja tarinallinen markkinointikonsepti. Tuota Lisäksi konseptin mukaista erottuvaa ja houkuttelevaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Osoita osaamisesi myös käyttällä erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Opintojaksolla pääset vaikuttamaan yritysten brändien strategiseen kehittämiseen. Teet konkreettisen konseptisuunnitelman ja monikanavaista tarinankerrontaa toimeksiantajalle. Hyödynnät erilaisia graafisen suunnittelun menetelmiä ja työkaluja sekä sovellat strategista brändiajattelua vastuullisen markkinointi- tai viestintäkonseptin luomiseen. Opintojaksolla tehdään tiivistä tiimityöskentelyä osana Luova toimisto Krean toimintaa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opiskelija perehtyy markkinoinnin ja viestinnän strategiseen konseptisuunnitteluun, sisältösuunnitteluun ja sisällöntuotantoon. Opiskelija osaa suunnitella tiimissä asiakasyrityksen ja/tai luova toimisto Krean toimeksiannosta brändin mukaisen visuaalisen ja tarinallisen markkinoinnin konseptin. ?

Opiskelija osaa tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Opiskelija osaa käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja. Opiskelija osaa toimia yrittäjämäisesti asiakasprojektissa sekä osaa myydä ja perustella ratkaisujaan ottaen huomioon vastuullisuuden.?

Työelämäyhteydet

Teemme toimeksiantoa tunnetulle suomalaiselle yritykselle eli opintojaksolla on vahva työelämäyhteys.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Näyttö

Oppimistehtävät

50 % tiimin tuotokset
50 % oma aktiivisuus ja asenne

Siirry alkuun