Sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja vaikuttajat (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR004AS2A-3020

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
23.03.2026 - 15.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Veera Nguyen
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
TR4HECOM
Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
TR4HEMAR2
Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä
Opintojakso
MAR004AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, Online Blended, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia sosiaalisen median markkinointisuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Jos olet toteuttanut sisältömarkkinointia ja tuottanut sisältöjä esimerkiksi sosiaalisen median kanaviin, voit myös vaihtoehtoisesti kuvata oman sisällöntuotannon prosessin ja siihen liittyvät tuotokset (esim. blogipostaukset, somejulkaisut). Jos taas olet osallistunut vaikuttajayhteistyöhön, kolmas tapa toteuttaa näyttö on kuvata vaikuttajayhteistyön prosessi ja siihen liittyvät tuotokset (esim. blogipostaukset, somejulkaisut). Kuvaa tekeminen ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Sosiaalisella medialla on tärkeä rooli tämän päivän markkinoinnissa. Somemarkkinoinnin avulla kannustat asiakasta vuorovaikutukseen, vahvistat brändiä, löydät uusia asiakkaita ja lisäät myyntiä. Opit, miten suunnitellaan ja tuotetaan kiinnostavaa, sitouttavaa, hyödyllistä sekä viihdyttävää sisältöä kohderyhmille, eri kanavien ominaispiirteet huomioiden. Oivallat siitä, miten yhteistyötä vaikuttajien kanssa voi hyödyntää sisällöntuotannossa ja sosiaalisen median markkinoinnissa.

Siirry alkuun