Sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja vaikuttajat (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR004AS2A-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 21.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.03.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Sari Auranen
Ryhmät
RE4HA2
Restonomi, päivä, 4. lukukausi, Haaga, ryhmä 2
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR004AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Periodi 4 / 25.2. - 17.5.2024, tunnit kahdesti viikossa maanantaisin ja torstaisin lukujärjesyksen mukaan

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, Online Blended, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia sosiaalisen median markkinointisuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Jos olet toteuttanut sisältömarkkinointia ja tuottanut sisältöjä esimerkiksi sosiaalisen median kanaviin, voit myös vaihtoehtoisesti kuvata oman sisällöntuotannon prosessin ja siihen liittyvät tuotokset (esim. blogipostaukset, somejulkaisut). Jos taas olet osallistunut vaikuttajayhteistyöhön, kolmas tapa toteuttaa näyttö on kuvata vaikuttajayhteistyön prosessi ja siihen liittyvät tuotokset (esim. blogipostaukset, somejulkaisut). Kuvaa tekeminen ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Sosiaalisella medialla on tärkeä rooli tämän päivän markkinoinnissa. Somemarkkinoinnin avulla kannustat asiakasta vuorovaikutukseen, vahvistat brändiä, löydät uusia asiakkaita ja lisäät myyntiä. Opit, miten suunnitellaan ja tuotetaan kiinnostavaa, sitouttavaa, hyödyllistä sekä viihdyttävää sisältöä kohderyhmille, eri kanavien ominaispiirteet huomioiden. Oivallat siitä, miten yhteistyötä vaikuttajien kanssa voi hyödyntää sisällöntuotannossa ja sosiaalisen median markkinoinnissa.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali julkaistaan Moodle-oppimisalustalla kurssin alkaessa

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähiopetus Haagan kampuksella.
Tunneilla on varattu aikaa tehdä tehtäviä, joihin mahdollista saada ohjausta

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla on yhteistyöyritys matkailu-,hotelli- tai majoitusalalta
Osa opintojakson tehtävistä tuotetaan yhteistyöyritykselle

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssin kuuluu käsitetentti. Tentti tehdään kurssin loppupuolella luokassa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Osaamisen näyttö. Ota yhteyttä opettajaan ennen kurssin alkua tai siirry näyttöön kahden viikon aikana kurssin alkamisesta.

Oppimistehtävät

Arviointiin vaikuttavat tehtävät:
Tehtävä 1: Somen sisältöstrategia (max 40 pistettä)
Tehtävä 2: Sisältöstrategian esitykset ja vertaisarviointi (max 10 pistettä)
Tehtävä 3: Some-sisällön tuottaminen (vähintään 4 erilaista) (max 25 pistettä)
Tehtävä 4: Käsitetentti (max 25 pistettä):
Lisäksi tuntitehtäviä, jotka edistävät arvioitavien tehtävien tekemistä ja käsitteiden oppimista
Myös pieniä kotitehtäviä tunteja varten voi olla

Arviointitavat

Tehtävistä ja tentistä maksimipistemäärä 0n 100. Lopllinen arvosana määräytyy tehtävistä kertyvien pisteiden yhteismäärän mukaan. Tarkempi info arvioinnista Moodlessa kurssin alussa.

Siirry alkuun